Pärla. Min underbara Pärlahäst

Hade en sån kanontur idag att jag bara måste berätta. Hade bestämt mig för att prova en galopp över åkrarna inne i skogen, dom var ridbara sist. Och jag drömmer ju givetvis om att att flyga fram, åker efter åker, utan att behöva vara rädd att åka av pga diverse konstigheter min häst gillar att ha för sig på åkrar. Bocksprång och sånt roligt, bara för dom är glada. Jovisst. Kul för mig när jag ligger där. Men iaf. Tänkte prova. Tänkte att om jag får henne att trava i form mycket innan, har hon lättare för att gå i kort galopp sen,då behöve rhon inte rusa så mycket!

Men lite öm i fötterna som hon var blev det väldigt lite trav. Kommer fram till den första av två åkrar. Den har växt! 40-50 cm ogräs på två veckor! Sickt! Pärlan var inte överförtjust så skrittade lite fint i kanten. Sen favvoåkern som slutar i skogen. Och Hon Gick Så Himla Perfekt! Var snäppet nära på att ställa mig upp i fältsits och rida a'la jockey stuk. Men man ska ju inte utmana gränser för mycket så lät bli det. Och njöt utav bara fasen.

Ännu en galopp senare,  då jag sett två rådjur skutta iväg, var jag lyrisk.

Åhh jag älskar min lilla primadonna till häst!


The one and only

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0