Dans! ?=)

Mihihihi :) Living my dream och har börjat dansa idag! Ihop med fröken Kanerva, brorsan och Jenny, och två till, plus en pratglad ledare bildar vi nu torsdagsgruppen. Ni tycker jag pratar mycket. Här ligger jag i lä..

Ska visa bilder imorrn på vilka galna övningar vi fick göra, men kan lova. Att jag som knappt kunde gå idag, pga träningsvärk efter ordentlig barbacka ridning igår, inte hade det speciellt lätt på stretchövningarna.

Saker vi lärt oss och upptäckt idag:

Att jag inte är vig. Inte ens lite. Inte alls.

Att träningsvärk inte kommer att existera innan danspass igen. nånsin.

Att det var otroligt roligt!

Att temat för vår uppvisning ska vara uteliggare om Sara får bestämma! Coolt, men vill dansa aningen snabbare. Hjälp mig hitta en bra låt att dansa till?

Att Saras tre styrkelåtar på rad (en hel låt bara mage, sen armar, sen rumpa) inte var att leka med. Inte ens att jobba med. Min mage stendog och det stack i fingrarna på armsnurarna.

Att vi har MYCKET att lära. Det kommer bli blod, svett och tårar. Typ.

Och slutligen: Att jag äntligen får göra något jag älskar, även om jag suger på det, finns det ändå hopp inför uppvisningen i Borgen. ( Står jag längst bak, syns jag inte, därav gör små missar ingenting;)

Och ni. Imorrn kommer jag krypa fram. Mina muskler är INTE lyckliga över det bryska uppvaknandet från det seaste året...

Puss på er, nu ska jag in i en välförtjänt sömn..

Kommentarer
Postat av: Anna

Mm det är sjukt svårt det där med låtar. Black Eyed Peas "Boom boom boom" är jäkligt bra om man gör den i lite snabbare tempo bara, men det går ju! Det var iaf sjukt kul att dansa och det gick ju faktiskt bra för oss! Vill dansa mer, NU NU NU!

2009-09-04 @ 12:52:03
URL: http://kanervas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0