@ C G - Rätt ska vara rätt!

Häromdagen i förbutiken hände en konstig grej.
Kunden skulle betala, bad mig hämta cigg, jag bara " aa så är de två hundra kvar att betala". Hon hade stoppat i kronor innan.

Paret: Ne, 100 måste de vara kvar, du fick ju en hundring!
Jag: nee?
Paret: Jo vi la den ju här! Jag såg ju när min fru tog upp den!
Jag: Men! Vart har den tagit vägen då?

Letade överallt, men kunde inte hitta den, och kom verkligen inte ihåg att jag fått någon!! linda kom ner och kollade i kamerorna, hon kunde inte se att dom gav någon, inte heller Conny. Dom var faktiskt rätt trevliga genom allt, även om dom blev hysteriska ett tag.

De fick gå in och handla medan vi redde upp det hela. Conny bestämde att vi skulle göra ett återköp och betala deras tips, så att pengarna går tillbaka till Cg iaf. Jag kände mig jättehemsk, allt var mitt fel och så, kan ju vara virrig, men var så säker jag kan vara på mig själv om att jag inte sett den!

Jag letade rätt på dom och sa att vi inte sett att dom gett mig något i kamerorna, men att vi ändå skulle ge dom en hundring till tipset. Dom var trevliga, och klappade mig på axeln och så, men känslan satt ju kvar att jag gjort något galet !

Så! Idag! Kommer två personer och haffar mig när jag är på väg på lunch.
- Känner du igen mig?
- *tänk Josefina,tänk, annars blir de pinsamt* öhhhh ja just de, ni från i onsdags!-
- Jo, du förstår, kom åt sidan lite, jag skäms så himla mycket! När jag skulle tvätta igår, hittade jag där en hundralapp! Jag förstår inte, måste ha tagit upp den och stoppat i fickan igen! Och gud ska veta att jag skäms, jag får be så mycket om ursäkt!
- Jag med, säger mannen!
- Men gud vad bra, då vet jag att jag inte gjort något fel, va bra att den kom tilrätta! =)
- Så, här har du en hundring, rätt ska vara rätt!
- Men oj, gud vad ärligt av er! Så bra, då ska jag se till att den hamnar där den ska!

Så! Jag hade inte gjort fel, dom var jättegulliga mot mig, önskade trevlig helg och allt, och hundringen kom tillbaka till kolonialen där den hörde hemma.

Ärliga människor förtjänar en eloge!
Slutet gott, allting gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0