Back on track

Back again! Efeter mycket om och men kom jag faktiskt hem till Trestegsgatan igår. Vilket var ett ganska stort under. Med tanke på att jag bokat bussen på fel dag. Att jag bara hade fyrtio min till checkinen stängde. Och att mitt välpackade handbagage vart väl igenomsökt av en misstänksam kontrollant.

Och en annan dum grej jag gjorde som för att tillägga: Handlade i butikerna UTANFÖR säkerhetskontrollen, utan en tanke på att taxfreen faktiskt inte började förrens man gått igenom spärrarna. Tänkte ju inte på att bara för att man är på en flygplats är alla butiker taxfree. Hade kunnat sparat ca £5. Synd.

För dom som inte vet så försvann Scampii i tisdags morse. Vi var mycket oroliga, han lämnar aldrig ens sida, o defintivt inte huset på egen hand. På kvallen gick jag och Julie och letade, ingenstanns fanns min bästaste vän. Drömde på natten att Julie berättade att han var död, att hennes pappa hittat honom överkörd.
Det kändes så verkligt att jag ar inställd på det. Julie skickade senare på dagen ett sms: " Scamp's found is at a dogs house...." så sköljde lättnaden över mig. Han är gammal, men inte gammal nog att dö.

Annars var avskeden jobbiga, och att komma hem vart lite jobbigt då jag fick med mig en skaplig förskylning som gått ner i lungorna, vilket gjort att jag efter ett besök på vårdcentralen imorse är 600kr fattigare.
- Welcome home!


Kommentarer
Postat av: Anna

Men åh, Jossan vad tråkigt! Men välkommen hem är du i alla fall :) verkar som du har haft det bra! vi måste ses när du blivit frisk. Varför inte ett simpass eller en fin utgång? puss o kram!!

2008-11-13 @ 22:51:24
URL: http://kentberoende.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0