-->She's got a broken wing


Ska sova snart. Är trött. Kan inte låta blir att fundera på allt som hänt senaste året. Studenten var ju igår. Studenten är snart. Men inte för mig. Det har gått ett år. Jag undrar vad som hade hänt om vi inte valt palace den kvällen. Jag undrar vad som hänt om jag inte åkt till england? Hur hade vardagen sett ut för mig idag då? Jobbet? Kompisar som försvunnit hade dom funnits kvar? Hade jag varit kvar i Norrköping?Ingen vet.


Jag tänker mycket på England. Ur mycket hemlängtan jag hade när jag var där. Hur fruktansvärt jag längtar tillbaka nu. Lyssnar just nu på ett nytt favoritband. Thousand Foot Krutch heter dom. En låt heter my home. Den får mig att tänka mycket på någon som höll mig levande när jag var där borta. Det kommer alltid vara svårt att förklara vad det där betydde för mig. De stunderna vi satt i tystnad, de stunderna vi pratade, och faktiskt verkligen pratade. Tror vi förstod varandra. Utan att säga något. "you're still the one who fills me up when I'm alone". Du var sällskapet som lyste upp och tog mig ifrån alla tiotals nätter jag skulle sova, men istället låg sömnlös med tårarna rinnandes och mp3n i öronen för att dämpa ensamheten. Jag längtar tillbaka till allihopa. Men det var som mamma sa: "Han är lik dig". Det var en vän, inte tal om annat. Kanske någon som kan kallas själsfrände? Men bara till hälften.


Någon dag åker jag tillbaka för att ta reda på svaret.


" I just wanna let you know that I've done a few things, I wasn't proud of, might said a few things to hurt you" But So did you. You brought the worst out of me. But you gave me a feeling I will never forget. I will always feel bad about that...



Saknar min Shawniee också, som föresten är gravid igen. Inget Sverige besök för henne på ytterligare några år alltså. Trist. Men du, jag kommer till dig, kanske förr än du anar..


She's got a broken wing. You broke it. Who's gonna fix it? Who's gonna help her fly?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0