--> Rolig dag på jobbet =)

Det var det faktiskt. Efter att ha vaknat halv nio av att vår störda granne börjat banka i väggen ( Någon har ett allvarligt problem, detta händer abra onormala tider på dygnet, på julafton och liknande tillfällen...) så tog jag mig upp, susade iväg till jobbet, satte mig i kassan, för att konstatera att det här kommer bli en tung dag. 12-18, inte farligt. Men halsen är skum, och jag avr ite alls på mitt solskenshumör mot kunderna, kunde inte förklara varför. Kankse för att jag satt i kassa 14, längst bort. Fick byta till nian efter att ha klagat:P hehe. Knappt en halvtimme var jag i kassan, sen började det roliga:)

Fick gå ner till Barnkläderna och plocka iordning där  hängde upp alla miljared kepsar, gillar att se resultat på det jag gör, och oj vilken skillnad, duktiga jag:) Sedan var det dags för leksaksavdelningen, och som dory sa " Det är som om föräldrarna säger till sina barn : Gå iväg och lek så länge, vi hämtar er när vi är kalra. Därav kaos, leksaer överallt på fel ställen.... " Helt rätt!

Sen var de rast, Carro var bakis, jag fick jobba över tre timmar (betalt för sex:) ) vilket ju är toppen. Oj vad ikonstigt det där såg ut. betalt för sex timmars arbete alltså. Inget annat.

Sedan fick jag fronta vid pastan och slutligen läsken, vilket tog till sju på kvällen. Läsken var toppensnyggt, Fatou berömde mig och sa att det var ju tusen gånger snyggare än när den ordinarie killen var där:) Fick 1000 frågor jag inte kunde svara på, vart är det, vart är det? Jag klarade dock ut det mesta via chansningar, kunderna kom nöjt tillbaka och sa att dom hade visst hittat det där jag trodde det skulle vara:)

kassa två timmar, sen hem. Skönt! Var nöjd när jag kom hem. JObbet är bra för mig helt enkelt. nu ser jag fram emot nya äventyr på tisdag;)

// Josefina "frontarmästare"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0