Ett nytt år

Någon gång ska väl även jag reflektera över det gamla och nya året så varför inte idag, Inte en dag försent direkt...

Förra året var omtumlande. Det har haldrig hänt så mycket under ett och samma år. Det började med en hel del kul fester med Sörpingsgänget, en hel del sista ryck i skolan, en hel del tjaffs men också många bra stunder och roliga ögonblick såsom tävlingen i Stockholm. Upplevelse! Ganska snart vart det också dags för det stora klivet , studenten. Jag har fortfarande svårt att fatta att det redan gått ett halvår!

Sen kom en sommar av bästa slag, hade himla mycket kul. Sen plötsligt vart det sista augusti, och jag tog nästa stora kliv. England here I come. mest stolt är jag faktiskt över att jag är här fortfarande. Att jag aldrig gett upp ur jobbigt det än varit, trots oro och en saknad man aldrig sett maken till. Jag har blivit en ny människa. Har egentligen aldrig ångrat att jag åkt, jag har fått ut så mycket. Det enda jag kan ångra är att jag valde att stanna så länge... Jag kom så många vänner närmare under hösten här, det är först när man är borta som man inser hur mycket folk betyder för en. Det har varit en stor prövning att verkligen berätta det för alla också. Jag träffade Martin<3
Allt har gått otroligt fort ändå. 2007 är ett år som svischade förbi fortare  än andra år. Jag är inte längre samma person som jag var innan det året börjat. Sen 18årsdagen är det allt har hänt. Konstigt. Men det mesta som hänt har ändå varit bra saker, jag kan se tillbaka och vara nöjd över allt jag presterat.

2008. Det nya året. Också det ett år i förändrig. Dags att leta sig ut på arbetsmarknaden till en början, sedan att åter kastas in i livet som elev, student blir det ju numera, framtiden utstakad? En sommar som förhoppningsvis blir lika bra som den förra, får se hur det blir med jobb!

________________________________________________________________________________

Annars går allt upp och ner här. Ena dagen drar jag bara täcket över huvudet för att nästa dag bestämma mig för att nu jävlar ska jag skapa lite mening med livet här. Men det är svårt, oändligt svårt. Det finns inget att göra på dagarna. Skulle gärna åka ner tillbath, åka o simma o allt, men inget kul att göra det själv. Har inga större problem med det dock, men väljer att spara pengarna till jag kommer hem och kan få mer glädje av dom. Att betala över hundra spänn för att kunna simma någon timme känns onödigt. Så fort jag frisknar till kan jag få mera ork till träning och frigöra lite endorfiner, dom är det brist på nu skulle jag vilja säga. Dagen går åt till att tänka " Ska jag städa köket idag? Eller kanske badrummet? Eller jag vet varför inte göra båda? ". Deprimerande. Jag är inte den riktiga jag här. Den busiga, glada och spralliga Josefina är kvar i Sverige. Det känns som jag är i ett vakuum och bara väntar på att få komma ut, ibland ser man ett hål men inser snart att det är för litet att ta sig ut. Allt kommer bli bra när jag kommer hem, hem till Sverige hem till er. <3

Kommentarer
Postat av: Fie

Gumman va skönt o läsa hur ditt år har varit =) Att det har varit super.. Jag håller med om att det har varit ett år o förändring, jag har flyttat till en ny stad, börjat studera på högskolan och blivit sambo.. Det är galet egentligen.. Men samtidigt hur skönt som helst.. Jag längtar med tills vi får hem vår alldeles egna Josefina

2008-01-08 @ 11:52:57
URL: http://sofiehellberg.blogg.se
Postat av: Becca

Du är snart hemma gumman!

2008-01-08 @ 20:57:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0