Slut på januari månad..

Dags även för mig att göra en kort tilbakablick av Januari. Vad kan jag säga. Första dagarna(tre dygn knappt) spenderades i Sverige, sen vart det tillbaka till England. Efter mycket upp och nedgångar verkar jag nu ha fastnat i den bra perioden av bergoch dahlbanan vilket är oerhört skönt.  Det var tugnt i början, har aldrig kännt mig så tom som när jag åkte. Men nu när jag ser tillbaka känns nyår riktigt långt borta, som att det gått fler månader än bara en...Bra tycker jag.

Januari har också betytt sista månaden med Emma, hon åker exakt nu hemmifrån mot Heathrow och ett fyra månader långt äventyr med fem av sina tjejkompisar. Thailand, Singapore, Australien och Nya Zeeland är vad jag kommer ihåg att dom ska besöka men det var nog mer..Jag vill också...Jag kommer sakna den tjejen! Någon gång kommer vi att ses igen, antingen här eller i Sverige. Eller båda och.Ha så kul nu!

Januari har också varit en ganska trist månad vad gäller vädret. Har aldrig sett så mycket gråa dagar och regn i hela mitt liv. Det är som att vara här en lång höst, gillar ju början av hösten när alla träd byter färg och så, men när alla löv är borta är det deprimerande. Ett under att dom inte har en riktgit hög självmordsstatistik här, vädret gör ju så mycket för humöret! Hehe. Tror vi hade tre soliga dagar under hela Januari...hums. Men något bra var ju också att jag hann med två biobesök och lite shopping i Bath med Connie, långa promenader med Emsie, lite ridning och mina småprojekt i form av nyårsfilm, och det nuvarande en så länge hemliga.;)

Februari då? Sista månaden i Colerne, sista månaden av "slappande", sista månaden som jag inte behöver tänka på hur det är att vara "vuxen". Sista månaden med en tredje familj jag kommit otroligt nära. Kommrr bli tugnt att lämna dom. Men skönt också. Blandade känslor.
Februari innebär också som Beccabus skrev en alla hjärtansdag. Som hon också sa var att de senaste åren har den dagen "firats" i änglaanda, i år har hon turen att få fira den med Nockis för en gång skulle, ett steg frammåt för henne, för mig ett steg bakåt eftersom jag inte har någon alls att fira med. Får se en snyftare med Connie blir nog bra det med. Hehe.
En hel del skoj kommer nog hinnas med också, vi ska till Charmouth helgen innan jag åker (om jag fattat rätt). Vi ska också till Central Park dagen innan(!) jag åker, vilket är ett megastort badland med ruchkanor och tja jag vet inte men stort är det! Det var något mer vi skulle göra men kommer inte ihåg...Hum.. Barnen har ju lov också en vecka, det blir livat ;)

Oj nu blev det sådär långt igen! Får berätta om mitt pizzaparty imorrn istället, så ni slipper kram i ögonen;) Ännu en grej vi ska klämma in i schemat flickor och pojkar :D Great fun!

Dagens ordspråk:
Klicka för mer information om detta ordspråk! Alla gamla goda tider var en gången dålig ny tid.

Helt sant. Mycket jobbigt har jag genomlidit, men kommer alltid se tillbaka på de senaste fem månaderna (snart sex) med ett leende...Precis som med skolan. Gud vad jag saknar den tiden nu. Men tittar jag tillbaka på blogginläggen från den tiden, verkar det som att det var självaste helvetet..hehe. ;)

image175
image176image177
image178

Lycka till Emma :)


All my love my darlings. Hope u know what u mean 2 me!
Josefina.<3. X.

Kommentarer
Postat av: Becca

Fortsätt med långa inlägg, då är jag nöjd.. och bilder är alltid kul :) Snart alla hjärtans dag som sagt och det är blackout i hjärnkontoret.. vad ska jag hitta på? Huuum. Vi får fira en liten del av alla hjärtans dag på msn.. så vi inte släpper vår tradition helt! Yamatwfeae (L)

2008-02-03 @ 17:40:38
URL: http://beccaaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0