Vem FAN är så fattig att dom måste misshandla för en jävla mobiltelefon?

Jag blir så in i helvete förbannad!

Igår blev min bror slagen i huvudet med ett mopedlås, av två idioter på moppe som var ute efter hans mobil. Han hade tur, slaget träffade inte i ögat eller bakhuvudet utan i pannan. Han klarade sig med ett enda stygn och tydligen med lugnet i behåll, till skillnad från mig. Jag chockades av hela situationen och hade väldigt svårt att sluta gråta. Det var inte ens jag som vart utsatt! Jag fattar inte att man ska behöva vara rädd för attgå vägen ner till ica kl tio på kvällen. Jimmy var inte ens ensam, han var med en kompis, men killarna på moppe var inte sena att ge sig på dem ändå. Några minuter tidigar kunde det vartit jag och Jenn som gått där. vad hade hänt då?

Den ena killen var maskerad, alltså tolkar jag det som att det var något som var planerat. Samma kväll blev en tant överfallen i vilbergen centrum, alltså inte långt ifrån söderledskyrkan där jimmy och hans kompis blev överfallna. Dock var det inte samma personer. Men jag undrar verkligen, och svär över hur det kan gå till såhär. Vem gör det? Varför? För att dom är uttråkade?

Skillnad är ett krogbråk, då båda parter oftast retar upp varandra. Nu var det helt oprovocerat, pang på bara. Världen är sjuk. Och jag ofortsätter ställa mig samma fråga:

Vem FAN är så fattig att dom måste misshandla för en jävla mobiltelefon?

Och jag är stolt över min bror som vågade springa ifrån. trots att han lika gärna kunde slagit tillbaka, och förmodligen vunnit det hela. Och jag är stolt över att han är så stark som klarar sig igenom det hela på det sätt han gjort.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Vårat nyår kommer att bli det bästa! :)

2008-12-30 @ 14:25:45
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0