Skidåkning, solsken, regn,besvikelser och nya upplevelser..

Ja. Det sammanfattar mina korta dagar i Sälen och Stöten. Det är så mycket som kan skrivas. Hum.

Tre dagars skidåkning istället för fyra var det. Jag skulle åka massa skidor, inte äta flera kilo godis, hitta massa snygga liftkillar, förhoppnnigsvis något roligt folk på afterski som man kunde hitta på saker med istället för att däcka i soffan med familjen, bli solbränd, glömma allt vad allt heter, ha kul och bara njuta. Det skulle vara flera meter snö, och tja vet inte vad mer jag förväntat mig. Men det var drömmen.

Men såhär blev det:

Kom till lindvallen. Vart tog minusgraderna vägen? Blötsnö och vallar, mina ben svek mig, tror de vart överansträngda för någon vecka sen på passet jag var på. Har haft ont bar ajga gått i trappor, så skidåkning vart ju en toppenhit. I slutet av dagen grät jag nästan av besvikelse. Jag orkade inte. Afterski på högis livade upp till viss del. Rydell & quick var grymt bra och gav en toppenshow! Stod långt fram med Kacka rockandes bredvid mig. kund einte låta bli att lägga mräke till alla kompisgäng som var uppe. En dysterhet som är svår att föklara kom över mig, har längtat efter att få åka med kompisarna i flera år nu. Nästa år ska det bli av har jag bestämt. Någon borde jag kunna hitta att åka med.

Två dagar i stöten, första dagen i skidbacken vart katastrof. Två timmar, sen skakade benen av utmattning, jag var så besviken! En halvtimmes paus, två åk till, lång lunch, en timme till, sen var jag körd. Backarna var skit efter lunch, 20 cm lössnö gjorde svängarna omöjliga att ta för mina trötta ben.  Afterski på brasseriet ( tror jag det heter), inte alls lika bra som högis.  Hittade till och med ett litet vattenfall från en snöhög...Som sagt. Plusgrader. Slökväll. Det började regna.

Sista dagen. Is istället, allt hade frusit på och backarna var rena isbanan. att föredra dock, man behövde inte kämpa på samma sätt. Höll oss i dom långa sköna barnbackarna resten av dagen. Det är det som är bra med stöten. Att barnbackarna är riktigt långa och sköna glidarbackar:D Åkte iväg på afterski på högis igen med pappa o jimmy ännu bättre idag. Tuffa var dom, tog upp några små barn på scenen som fick sjuna idas sommarvisa. Dom frågade en flicka hur gammal hon var. Hon svarade " Såhär". Och höll upp fyra fingrar. Hehe. Sött!

På kvällen gick vi på Lammet &Grisen en superfin restaurang som gav världens känsla av lyx. Har aldrig varit på en så fin restaurang förut tror jag. Måste upplevs! Tog buffen som kostade nästan 400kr per person. Tre omgång hämtade vi. FÖrsta gången lammfilé. andra fläskfilé och tredje oxfilé. Åh vad gott! :D Ni MÅSTE gå dit!

Idag hemfärd. BLÄ. Min pappa är en idiot i trafiken. Ännu en anledning till att jag vill åka med kompisar nästa år. Okej att köra fort. Men han kör för hetsigt. Alldeles för hetsigt. Visst. Det ligger stoppklossar ivägen i lämmeltågen. Men det hjälper inte att ligga o trycka trettio cm bakom dom o tvärnita. Som en bergochdahlbana. Dra åt skogen. han kan riskera sitt liv om han vill. men han är färdig med mitt.

Överlag då. Sista dagen, lördagen var bäst. Solen kom ju fram, Lammet & grisen var toppen, o sådära. Idag var sämst. huh. Men det var skönt att komma bort lite. Har ju trots allt längtat.

Imorrn börjar jag på City Gross. Önska mig Lycka Till!

// En Josefina, kanske på väg mot något bättre?



image236

Kommentarer
Postat av: Becca

Lycka till imorgon.. det kommer gå så bra, så bra :)

2008-04-06 @ 23:54:43
URL: http://beccaaa.blogg.se
Postat av: Fie

Jag vill åka skidor med dig =) Planering nästa tycker jag =) Saknar dig!

2008-04-07 @ 11:43:18
URL: http://sofiehellberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0