Fredag = ridning och forsta kvallen ensam med barnen!

Har just varit ute och ridit igen, andra gangen pa en vecka:) Kuuul! Och imorrn ska jag rida med Kathryn, Jane (julies kompisar, det var Kathryn jag var hos pa de dar kalaset, jattegullig) och Connie! Undrar vem det blir att rida imorgon! For idag, hall i er nu! Red jag Ceasar, en av dom dar stora hastarna! Alltsa dom ar stoooora! Julie fragade typ " Vill du rida ceasar idag" jag bara no way, men sa okeeey lite tveksamt, han verkade ju avra ganska snall sist...Var inte sa nervos sen langre, vi fick ga till andra anden av hagen och hamta dom, bara nerfors backe i princip och de tar val kankske 8 minuter att ga anda dit..vi red barbacka hela vagen upp igen, jag pa ceasar..var ju mattligt nervos av att sitta pa en sa himla stor hast med bara ett fastbundet grimskaft som tyglar..men de gick toppen, sen var jag inte nervos langre, han var en riktig toppenhast! Lugn fin trav, aven galoppen var skon, han tar rikitigt laaaanga steg, men det gar sakta, sa de blir typ som ahhhhhhhej, istallet for skumpskumpskump..hihi Hoppas jag slipper Wesley framover, men risken ar stor att jag far rida han imorrn:P sega starka hast usling, men sot ar han ju, haha!

Ska alldeles strax hamta barnen, dom slutar tidigt idag! Hoppa dom leker med sina kompisar, jag vill borja satta ihop mitt friskispass!

Har kommit pa 16 punkter med kulturkrockar, dock har jag inte en chans att hinna skriva dom nu, sa uppdaterar ikvall...hihiii...kan ge er ett smakprov>

1. Dom skoljer inte disken dom bara staller den i diskstallet med diskmedel kvar! Snart kommer jag att hicka bubblor precis som dom gor i busungarna, den dar filmen ni vet nar alfalfa ska sjunga...Dessutom, nar jag gor havregrunsgrot och tar ut den fran micron, ar de skum fran diskmedlet i...myyys eller inte!:)

Nej maste springa ivag nu! Funderar pa att besoka affaren senare idag och shoppa lite eget shampoo o sant, aven om julie sager at jag far lana hennes...men tror jag vantar tills jag tar mig en svang ner till Bath och hittar mitt vanliga schampoo...hum nej maste ga! puss o kram pa er! <3

Okeeej, dags att uppdatera! Nu ska ni fa listan, orkar dock inte skriva den i ordning eller sa...idag kommer et in nagra bilder ocksa, kul vaaah?:) Barnen ar ivag och leker med sina kompisar, jag ska snart laga mat, pasta med typ fardig bolognese sas, inte in ide, jag hade garna gjort riktig kottfars! Men nasta vecka aker vi ivag och storhandlar pa en supemarket, da ska vi se om jag kan fa vara med och bestamma lite...Sjlv ska jag varma pa en sorts kycklinggryta tillpastan, det kankse blir gott...ar ganska hungrig nu, ingen bra lunch har ju...:P

Saaa, listan som jag lovade er da:

Kulturkrockar!
1. Det jag skrev en bit upp, dom skoljer inte av diskmedlet:(

2. Dom staller fragor efter konstateranden, typ som  It's a beautiful day, isn't it?"

3. katten far ga pa borden o sa, faller massor, katthar i maten ar iiinte frascht..

4. Man fragar alltid typ "how do you do?" aven om det ar folk man inte kanner, halla ska man savra pa det jamt lller inte, jag hinner liksom aldrig fraga tillbaka, kanns lite otrevligt..:p haha

5. Julie behovde en kniv, ingen ren fanns, da tog hon en ur diskmaskinen och torkade av den med DISKTRASAN!! huuuh!

6. Dom tvattar morotterna fran tradgarden i diskvatten...Med diskborste!

7. Barnens frukost bestar av en heeeel tallrik full med onyttiga laskiga flingor i frosties\ cocoa pops stil...

8. Dom har skoluniform, stackars barn, dom ar ganska sota dock, ni ser bilder langre ner..

9. Maste gora skollunch till dom tva minsta , connie ater i princip bara en risifruttigrej fast med yougurt och en frukt, och givetvis en choklabit..hur overlever man dagen pa det??Klaga aldrig mer pa svensk skolmat, vi far den atminstone..aven om den ar laskig ibland blir vi iaf erbjudna mat....

10. Dom aanvander pa tok for lite krddor..gjorde en inventering av skapet, dar fanns: salt, svartpeppar, chilipulver, currry, rosmarin och koriander...Vad hande ed min oregano och muskotnot?? utan oregano blir de ingen kottfarssas a'la josefina inte lasange heller, anvander ju oftast en tredjedel av kryddburken! haha och muskot ar ett maste for potatismos och vitsasen i lasangen...:P Jag kommer nog inte kunna gora kottfarssas alls har ar jag radd, har ju tp tusen ingredienser i min, och det fins inte ens tillganag till en tredjede av dom:P

11. Toasten forstas..alltid toast till lunch och i mitt fall ocksa till frukost, kan inte bara leva pa te och cocoa pops!:P Toast med bonor, toast med ost, toast med tomater, toast med spagetti!

12. Frukost, forstar inte hur dom klarar dagen, tur att jag kan gora som jag vil nar jag ar ensam hemma..brakfrukost, nu har hon kopt et annu nyttigare brod med notter pa, hejja julie!:P

13. Det ar kallare inomhus an utomhus, men tror ja borjar vanja mig, sov utan ena strumpan inatt:) den akte av, men fros inte, och kan ga i t-shirt pa dagarna nu med:)

14. Dammsugaren har namn, den heter henry! Och den har oga oga nasa mun, ni ska fa se kort sa smaningom, glomde ta kortet tidigare, och orkar inte lagga in korten igen...Den ar iaf vardelos, sa frt man drar i slangen for att fa med sig honom, sa valter han! ( Lagg markte till att den redan har fatt personlighet bara for att den heter nogot, kallar ju "den" for "han" ! hahaha

15. Dom kor pa fel sida!

16.  Dom ater sin frukost framfor tvn, och staller tallrikar med flingor och all pa armstoden...att ingen har valt hittils ar ett mysterium:P

Kommer inte pa mer for stunden faktiskt! Eller kanske en, Julie kokar faktiskt massvis med gronsaker till varje maltid, men maste man koka allt?? vad hande med en hederlig sallad med allt i??:P

Detta ar en laaang blogg jag vet, men ni far sta ut med det, maste fa skriva lite till, ska ju gora som kacka sager, skriva ner dagens positiva tankar och upplevelser:

Dagens positiva tankar: Jag ska fa rida imorrn igen, och jag ska prata med folk pa msn ikvall, liite kontakt med hemma varlden...
Dagens positiva upplevelser> manga skrattiga stunder med Julie, speciellt nar vi var tvungn att klippa ett snitt i min ena nya ridstovel, min ena vad gick inte i den:O Maste banta ner den lite...!:P
Dagen"jagarstoltover": Jag red ceasar, och och klarade av att fora en konversation med en av alla tusen mammor som vantar pa barnen efter skolan..kan ju saga att nar man hamtar barnen hor de till att prata med typ miljoner andra manniskor, tror dom ar ca 300 barn i den lilla skolan, otroligt mycket eftersom den har byn ar sa himla liten!
Oej ska slua skriva nu, ska se om jag far in lite bilder da! Kolla pa resedagboken.se ocksa, dar kommer jag lagga upp alla bilder jag tar, ikvall eller sa, har i bloggen lagger jag abra nagra..sok pa jokie dar foresten:P

Saknar er!<3

 Barnen i sina hammocks jag berattade om tidigare i veckan..dom sover faktiskt i dom ibland..

 Mitt rum, ganksa mysigt faktiskt!

Connie pa sin favoritplats, studsmattan..oj vad jag blir snurrig av hennes springa runt o jagavarnadra lekar...:P

 Toby i sin beavers uniform, soot va??:)

 Connie i sin skoluniform:)
 Jag pa ceasar! Han ser inte stor ut, men har aaaar stor!
Fleada och Scampii, Fleada sitter antingen sadar eller sa hanger hon over ryggstodet nar vi aker..skum hund, farligt vid krock...

Det var allt for stunden! Ska laga lite mat nu, om man kan kalla pasta med fardig tomatsas for mat..:P

Hejsvejs!<3

Kommentarer
Postat av: Becca

Fler inlägg av den här typen gumman..! Detta var den roligaste bloggen jag läst på länge. Det blev många gapskratt kan jag lova :D HEJA!! Men usch vad äckligt de där med disk och grejer.. jag får nog ta diskandet på mitt ansvar när jag kommer till england. Hörs ikväll! Du är bäst PUSS (L)

2007-09-07 @ 18:49:59
URL: http://beccaaa.blogg.se
Postat av: Jennifer

hahaha. kulturchockerna var kul. ta med dig några av dem hem igen! ;) ska du sätta ihop ett eget friskispass? träna själv lr hålla pass? jag vill gå på ditt pass isåfall! hihih. PUSS!

2007-09-08 @ 17:37:15
URL: http://jennifer82.blogg.se
Postat av: josefina

jag ska satta ihop ett abra for mig saklart..men om jag blir riktgit nojd kanske jag vagar mig pa att testa halla ett utomhus for byn, men det ar om de blir riktgit bra!:P

2007-09-08 @ 21:40:13
Postat av: Emelie

En riktigt lång blogg hörredu ;-) men en väldigt bra sådan! Oj, vad jag skrattade! :-D Blä för det där med disken och bubblorna! haha* Du får väl se till att visa hur det egentligen ska gå till! Fler bloggar i denna anda, ett plus för bilderna ^^, Så nu ska du sätta ihop ett eget pass! :| Shit vad dålig jag känner mig... :-( Måste se till att komma igång med träningen. Hörs på msn imorgon istället <3

2007-09-09 @ 00:12:14
URL: http://cotumee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0