En ganska glad Josefina, och en ganska ruinerad Julie..

Jahaa dags för en blogg igen då! Börjar nu äntligen vänja mig vid mina tre viktiga bokstäver å,ä och ö, men missar jag dom ibland är det av ovana..:P


Igår gjordes det inte mycket här i Colerne, eller städade och fixade mat i princip hela tiden under sju timmar i sträck, det var hela tiden någon som skulle äta något, sen vart de ju disk och jaa...torkade av massa köksskåp, julie har nog inte ens sett det, hon har inte kommenterat iaf, men huvudsaken är att jag ser det och slipper bli äcklad av all smuts!;) Var ju barnvakt åt gullungen spencer också, julies systerdotter..herregud han vart inte ledsen en enda gång och han gjorde allt man bad honom om..mysunge! Klockan tolv åkte han till sin morfar, toby var hos en kompis, connie var hos hästarna och callum på rugbyn..dock var det i princip direkt dags att laga lunchen...


Framåt eftermiddagen pysslade jag med datorn och fick den ju äntligen att fungera! Nu har jag mic, för dom som vill prata med mig och höra min röst =) Pratade med både pappa,kacka, jimmy och eme igår, kuuuul! Kändes som att vara hemma. Haha, berättade för kacka om att dammsugarna heter saker, hon trodde att familjerna själva döpte dom! Haha gud vad vi skrattade och för er som trodde det: dammsugarnas namn står på dom...inte familjerna själva som gör sådana konstigheter;) hahaha mycket skratt på det där kan jag lova, skönt att höra allas röster...Pratade med Eme länge också, då kändes det verkligen som hemma, och jag pratade om livet hemma som om jag vore där..förlåt att ni andra blev lite dissade, men det är svårt att prata med en och skriva till en annan...:P tycker jag iaf ;) Fick min första lön idag, Julie kommenterade det som att "nu har du överlevt din första vecka"..jo men det var med nöd och neppe tänkte jag, haha


Idag vart det tidigt upp igen, fyyy alltså behöver en sovmorgon..söndag, då jävlar;) Har nämligen fått reda på följande saker om min mycket upptagna vecka:

*På onsdag ska allt hö in, kommer ha MYCKET jobb med det, massa folk ska hjälpa till och vi ska grilla sen på kvällen när vi är klara..

* På fredag ska Julie och nick, kathryn och steve, jane och hennes kille och..jag! ut och käka indiskt..kommer vara lite som sjunde hjulet i detta fallet, men vill inte bara sitta hemma..

* Barnen ska vara hos doug(pappan) heeeela helgen, lovely!

* Julie jobbar lördag, sen ska hon på bröllop där hon också sover över! Ensam här alltsåJ

* Julie har bett fråga nick om emma(18åriga dottern, jättetrevlig) ska ut på lördagen och om jag får följa med..:) Hoppar verkligen det, även om det känns lite som att man tränger sig på så kanske man kan träffa någon rolig människa åtminstoneJ och göra något annat än att sitta här och ruttna...:P

* Queen eller om det var någon som skulle spela deras låtar, kommer inte ihåg, kommer hit o spelar i oktober, vi ska försöka gå på det=)

* Connie vill på James blunt, det tyckte jag lät fantastiskt braJ

* just de!  Ska rida med Kathryn på lördag morgon med=) wiee


Jao ni, massor på g alltså, hoppas bara att allt blir lyckat =) Nu känns livet något lättare om än mer nervöst, haha.


Idag har jag gjort mycket men ändå inte..åt frukost efter de att jag lämnat connie i skolan, var utsvulten då, åt tidigt igår och åt inget på kvällen som jag brukar, nu har jag vart vaken i över två timmar..julie hade kokat upp björnbär och hallon som jag hade på havregrynsgröten,äntligen något annat än socker! Mumsigt! Sen läste jag ut boken jag började på när jag kom hit, den vita massajen, mycket bra..fatta att det tog en heel vecka för mig att läsa en så tunn bok, har för mycket att göra här, haha! Sen skrev det ett litet mail, och sen var det lunchtajm, var återigen hungrig ( känns som att allt handlar om att äta här..) så käkade pasta med tomatsås, för fjärde gången i rad, men kan ju leva på pasta så de e inga problem;)

Sen åkte Julie och jag iväg till nån stad en halvtimme bort och hämtade hennes bil som äntligen är lagad, de gick på över 20000:-, stackars henne.. Sen åkte vi och storhandlade, äntligen! Och jävlar vad vi handlade sen:O vi hade 16 kassar med oss hem, men dom har några värdelösa småpåsar så tre mjölkpaket får plats i en kasse...haha handlade för typ 1600 kanske, och oj vad stor det var där inne...lite coop liknande men större! Fick äntligen vara med och bestämma lite, ska få äpplen nu, fick mörkt bröd, fullkornspasta, blommor till mitt rum=) yoghurt, lingonsylt(hoppas vi, vi vet inte säkert om det är rätt, men något syltliknande var de, julie känner inte till de) haha får väl se, säkert bättre än socker iaf..dom hade masa kläder och grejer där med, och skor ändå upp till 42! Kommer komma hem med flertalet skor på julen vil jag lova, nu när dom väl finns i min storlekJ ,men köpte inget av de, ska ju till bath nästa vecka har jag planerat..;)


Ska få laga tacos med, vi köpte grejer till deJ dom brukar äta fajitas, något jag blev jätteglad överJ men vi har ju inte testat än ;P jaja nu vart de en lång blogg igen, men men..var på postkontoret förut igen, en mycket trevlig man som berättade om sin kompis i sverige, dock kan jag inte nämna mer än så, detta är hemlisar;) haha


Vill fortfarande hem, men inte lika förfärligt mycket...:P miss you all<3


Kommentarer
Postat av: Becca

Äntligen en blogg att läsa igen, weho. Men nu väntar jag redan på nästa haha, känn ingen press! :P Tack igen för brevet :) Nu ska jag läsa mitt mail också och sedan är det dags för matlagning här också. Hoppas vi hörs ikv (L)

2007-09-10 @ 19:02:19
URL: http://beccaaa.blogg.se
Postat av: Emelie

Ett jätte stort plus för en mycket intressant blogg! Forsätt skriva såhär! Verkar som det är full rulle därborta... Efter att jag läst detta blev jag återigen så himla osäker. Ja, vi får väl helt enkelt ta det imorgon på msn ;-) Tusen tack för brevet! Ska läsa det innan jag går och lägger mig ^^, sparat på det hela dagen. Miss you, but who knows... <3

2007-09-10 @ 23:52:26
URL: http://cotumee.blogg.se
Postat av: Jennifer

Du skriver så mycket att jag inte vet vart jag ska börja kommentera! Det verkar iaf som att du har en del kul där trots allt. ;) Vi får planera en stor julfest tills du kommer hem igen också! Eller vad säger du!? ;> Utklädnad är ett måste. Puss!

2007-09-11 @ 13:15:23
URL: http://jennifer82.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0