En dag i england och en laaang resdag

Gud vad det ar frustrerande med detta tagnetbordet, allt sitter inte riktgit dar de rbukar, men hoppas att ni kan forsta det jag laser iaf...

Igar var det ju dags att aka till england, gick upp tidigt, at lang frukost med alla utom hampus, sen vart de flygplatsen..holl pa o ga illa fran borjan, jag glomde biljetten i sakerhetskontrollen, fick ju halla pa o boka med attplocka ur min ruskigt valnerpackade dator, for att den skulle aka ensam genom kollen..suck! massa att alla reda pa da..flyget sen gick jattebra, hittade till kopenhamn och sa, inte alls svart..val dar satt jag abra o trakade, lyckades efter mycket om och men bestalla en korv med brod, va fan fattar inte danska for fem ore! haha..sen vart de vidare pa planet till england, ocksa det gick bra, men val dar fick vi flyga runt, runt, runt, i typ en kvar for att fa landa..sag flygplan overallt i luften, och ur en vinkel sag man all rok som flygen slapper ut , massa linjer rakt upp i luften, som raketer typ, riktgit haftigt..med alla moln och sadar med! sen kom nasta chock, det var problem med var gate sa fick sta precis bredvid landningsbanan i en halvtimme! och nu kommer det varsta: det lyfte ett plan var trettionde sekund! helst sjuukt stort alltsa herregud kan inte saga mer..hade ju glomt bortt att jag flog med tidsskillnad ocksa, sa flygresan vart ju tva timmar istallet for en..suck..sen vart de de dar med bagaget, lyckades hitta min vaska, och hade gatt typ 25 meter nar en police spriner efter mig, han fragar vart jag akt ifran, kolla rmin lapp pa vaskan och vill se min biljett...trodde jag skulle do och tankte typ va fan nu da???men de va lugnt sen..gick fan fer amil efter de, trodde ju liksom int att de var sa langt! trod jag kankade pa vaskorna i en halvtimme innan jag kom till buscentralen..o vilket stalle det var da_ lika fult som tunnelbanorna i sthlm typ, fast med ett fik ocksaa..at lite, fick reda pa att min buss var full sa fick vanta 3 timmar pa nasta! o efter tva och en halv timmes busstur var jag antligen framme, julie var jattetrevlig!

Barnen var urglliga, toby ar sotast, han ar en riktgig buse! Jag pussar o kramar mig hela tiden, och busar och kittlas ja allt! gick o la oss tidigt, eller klockan var ju tio har, men i sveirge var den ju elva och jag hade haft en laang ag..kunde inte somna iaf sn, for mycket intryck...

julie jobbade hela dagen idag, sa var ensam med barnen, alla har vart med varsin kompis och jag har spenderat hela dagen med connie och sally, vi har hoppat massor med studsmatta och sen var vi pa picknick nere i dalen..dom bor liksom pa en jattestor kulle, och det tog oss nastan fyrtiofem minuter att ta oss ner till botten, bara nerfor, tank er tillbakavagen..ha! Har kollat pa hastarna med, wesley ar sotast, emn morgan och ceasar ar till o med storre en parlan, men mycket fulare, dom har jattekonstig kroppbyggnad..

stor mig pa maten har. dom ater bara rostbrod till frukost OCH lunch, sen mat pa kvallen, och lordagar lagar julie aldrig mat, de blir bara snabbmat typ, sa idag blev de! pizza med pomme! wheey oppenmat inte alls!  har ingen direkt aptit heller, kanner bar aatt jag borde ata, me ar oftast ratt illaande faktiskt! dagen har varit seg anars, har upptack att min datorsladd och grenuttagssladden inte funkar att stoppa i kontakten jag kopte, tur att mobilladdaren funkar! hoppas pappa kan fixa de och skicka over sa fort som mojligt, vill ha min dator! har bara 24 procent kvar a batteriet..:(

Jag orkar inte skriva mer har nu faktiskt, men ska saga n sak till...langtar hem sa jag kan do..aven om dom ar toppen har, sa ar det inte ens likt nogot hemma, jag pratar inte svenska, men tanker halften pa svenska...efter tre veckor kommer engelskan flyta pa, da har resan tjanat sitt syfte, varfor ska jag da stanna har???det ar precis sa jag kanner nu, aven om jag forsoker ha en positiv installning, kanns de redan som att jag har varit har i manader, och ingenting jag gor har jag riktigt gladje i..jag saknar mig sjalv, den josefina jag kande ar inte med mig har...allt kommer sakert att kannas battre om nagra dagar, men somm det ar nu, far jag tarar i ogonen sa fort jag ens tanker a nogon eller nogot i sverige..pallar inte ens att ringa hem for da kommer jag grata massor!

deprimerande jag vet, men de kanns som att jag later en viktig tid av mitt liv bara forsvinna har...usch! jag saknar var sommar tjejer och killar, jag saknar all vi hade tillsammans...

Nej nu sk ja ga ner och se om jag kan gora toby glad och fixa en milkshake at honom...vet ju hur man gor i sverige men inte har..sen ska trollen i sang, det komemr o bli en tuff fight..kan ju inte orden for att skalla pa engelska...

alskar er och saknar er massor!
puss och kram fran Josefina snart ocksa kallad Josie...;p

Kommentarer
Postat av: Emelie

Saknar dig också vännen! <3 Kan inte förstå hur jobbigt det måste vara att lämna sitt liv i Sverige bakom sig för en tid, speciellt när du vet att våra liv fortsätter nästan som vanligt här... Fast det är inte som vanligt, du är ju inte här! Saknade dig ännu mer igår när jag var ute med Sandra och killarna... <3 Det kommer bli en tuff tid men vi kommer ta oss igenom det här. Shit vad bra engelska du kommer att prata lagom till jul ;-) Du måste lära mig då :-D Lovar att maila och blogga så ofta jag kan, det måste du också lova! Vi hörs säkert imorgon gumman. Puss och kram <3

2007-09-01 @ 23:53:49
URL: http://cotumee.blogg.se
Postat av: Becca

Spännande att läsa lite om hur det är iaf. Tror nog de flesta har hemlängtan i början, men jag tror att det kommer gå lättare för varje dag. Har nog rätt svårt fortfarande att förstå att du inte är i Sverige längre. Men du kommer fixa det här tjejen och vartefter kommer även jag över för ett antal månader. Då ska vi nog allt hitta på grejer att se och upptäcka =)

2007-09-02 @ 00:25:05
URL: http://beccaaa.blogg.se
Postat av: Sandra

Vännen det kommer att bli bättre. Du kommer säkert ha jätte kul i England. ¨Måste bara hitta "Josefina" i england (: Ang. det du skrevi min blogg, JO det hände lite mer (: Var i Linköping igår också, NYKTER. :D Då hände det även lite till (: Han är mysig han... Hna har en jätte söt vän också, Linus. Han kom in med Mackor och dricka åt oss igår natt. Typ mjölk, fanta och vatten, sen sa han kom ut sen när ni har tid. Haha. Men men, Eme kanske berättat att vi var på Blue Heaven men det var vi ej, Vi var någon annan stan, Vi TRODDE vi var på blue heaven men ICKE. Ja, måste bara
berätta om Ralles replik, "Jag måste bara göra så sängen fungerar" Jag hade sagt att jag skulle komma till honom på onsdag, efter kalasmottagningen. :P Nene, nu ska jag ner och göra mat. hade bra gumman. PUSS&KRAM

2007-09-02 @ 12:20:42
URL: http://goldticket.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0