Charmouth

Jahaja nu ska det skrivas igen. Det var några dagar sen nu, vilket beror på att jag varit i Charmouth fredag lördag. Skrev från början att jag skulle till Dorset, det var tydligen inte helt fel iaf, Som jag fattade det ligger charmouth antingen i dorset eller i närheten, vet inte om det kan räknas dom till exempel stockholms län där charmouth är typ vällingby eller liknande. Dom har tusentals namn på städer och grejer här man kan inte hålla reda på allt. Nåväl.


I fredags var Julie och jag ute o red igen,jag på elefanten och hon på Ceasar. Vi skulle göra lite "schooling" o ja, hade skapligt ont i hela kroppen efter det. Lärde mig massor, ser fram emot att få praktisera det snart igen och se om jag minns. Jag var inte superduktig då kan jag lova. Haha Mormor Wendy kom hit vid lunchtid, såå trevlig, en sådan människa som man bara gillar från första ordet man utbyter! Hon är coach, tror hon är över sextio men det kan man verkligen inte tro! Hon håller på med än det ena, än det andra, varje vecka går hon en hel dag längs med vandringsleden längst med stranden, eller kuststräckan..Hon trodde att den var ca 300 miles lång sammanlagt. N-är hon sedan gått en hel dag, tar hon bussen tillbaka till bilen, nästa gång åker hon dit hon slutat. Cool! Dessutom spelar hon saxofon, hon träffar en grupp med kvinnor varje vecka och tillsammans hittar dom på olika saker, målar och grejer. Cool "tant!" Efter två och en halv timme var vi framme i Charmouth, ljuvligt var det! Dom har utsikt över hela havet, och oj ja ni får se någon bild iaf. Toppenläge iaf vill jag lova. Huset hade stora ljusa rum, det var oftast varmt iaf haha. Barnen badade på kvaällen i havet, dom trodde dom skulle kunna få i mig, haha glöm det sa jag, stod o vrålfrös pa stranden i fleece och väst, saknade vantar, halsduk och mössa. Tvivlar på att man ger sig ner i havet då! Åt sen middag, jag och "granny" (Wendy) Delade på en flaska skumpa medan dom andra drack vin. Härlig kväll med mycket skratt.


Kan ju tillägga att jag numera är igenkänd som svenska flickan som alltid är hungrig, alltid fryser och alltid är trött. Kul stämpel? Åtminstone sa dom att även Maria åt mycket, det är alltså inte kategoriskt bara för mig, haha. Och vaddå, är van vid 24 grader inomhus minst, inte 17! ;)


Lördag var en slödag. Gick inte upp förs tio, såå skönt! Ingen skulle väcka mig, det var tyst och mörkt i rummet och jag...vaknade 8. Skadad. Somnade om iaf, hade drömt såå mycket mardrömmar. Har drömt mycket mardrömmar på sista tiden, att folk jag tycker om dör, brinner upp och sådana hemskheter. Usch! Så småningom åkte vi till Dorchester för att gå på museum. Vi såg en utställning om Egypten, intressant faktiskt. Ungarna är helt inne på det för stunden för dom lär sig om de i skolan! Men det var intressant ändå, även om jag inte direkt intresserar mig för historia..haha;) Käkade en hemsk lunch, pasty hette det, typ dom en crossiant med grejer inbakat, tyckte det lät jättegott med kyckling och ost i, men det var såå mycket lök och jag undrar om det där kan kallas kyckling. Mådde illa flera timmar efteråt :S . Åkte förbi ett coolt ställe med, kommer inte ihåg, men ni ser det på kort så småningom. Det är sötvatten på ena sidan av vallen och på andra sidan är havet, det är tydligen unikt och människor åker dit och stannar i dagar för att se det. Vi stannade tre minuter, haha. Coolt ändå.


Stannade på stranden på vägen hem, barnen badade, jag solade, underbart skönt. En glass, magnum! Mums. Mat hos granny, sen hem, riktigt roligt, skrattade hela vägen, Julie är en riktig underhållare! Hihi.


Chocker i helgen:

* Efter tre veckor upptäckte jag att dom kör utan lyse. Det är inte obligatoriskt...

* Såg mataffären Spar! Ni vet den som liknar hemsköp, en gran som logga? Trodde den var svensk???? :P


Träffa Lanky linn, 63 årig dam, mycket glamorös, förutom rynkorna ser hon ut som 40 och beter sig som 25. Ett riktigt original som man bara älskar och skrattar åt, måste upplevas! Ständigt på jakt efter en ny kille, hörde hennes kommentar när vi skulle sova " Varför måste jag gå och sova själv för, det är inte rättvist!" haha.


Jao sen vart de skön videokväll på egen hand, the blue lagoon varvat med xfactor..älskar den filmen, har sett den MÅNGA gånger, även om den är lite seg. Haha. Idag har det bara slöats också. Skulle sett connie sjunga men julie hade tatt fel på tiden så de missade vi. Kollade på ungarna en timme medan dom fick ansiktsmålning och pysslade med lera, sen tröttnade jag och gick hem, haha. Julie storhandlade igen, ja ni ser ju kassarna. Och detta var bara en vanlig handling typ.. Hon skulle bara skaffa lite bröd o mjölk..hahaha.


Nej ni, nu vart det sådär hemskt lång blogg igen, men har ju inte kunnat skriva på flera dagar...



Många tankar, vissa bättre vissa sämre, hoppas jag kan trassla upp trasslet snart..


Jag har gjort något modigt idag, vi får se konsekvenserna av det senare..


Men ni flickor!

No mather what we go through, if you step up I step up too.


<3

Underbar utsikt eller vad

Sötvatten till vänster, saltvatten till höger..
Callum,Julie,Connie och mormor Wendy
Jag vid havet...
 Havet, toby, connie och wendy badar..


Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh, vad roligt det är att höra att du har det bra därborta och framför allt att ni hittar på så mycket! :-D Du verkar ha haft en super duper bra helg ;-D Fy, vad jag saknar dig! Insåg det verkligen när jag nyss läste bloggen <3 Hur mycket känslor kan en människa egentligen känna på en och samma gång? Älskar dig vännen! Jag hoppas att vi ses snart och ja, jag ska skicka brevet! ;-) <3

2007-09-24 @ 12:56:30
URL: http://cotumee.blogg.se
Postat av: Jennifer

BADA i september? :( Galet. Det var dock väldigt fint! :) Spar är inte svenskt! huh. Kommer du hem snart? ;) Puss

2007-09-24 @ 13:26:02
URL: http://jennifer82.blogg.se
Postat av: Sofie

Va roligt o åka iväg på lite utflykter sådär =) Kul o läsa vad ni har för er för roligt när man själv sitter hemma o pluggar.. haha! Saknar dig gumman! (L)

2007-09-24 @ 16:01:56
URL: http://hberg.bloggspace.se
Postat av: Becca

Kul att få se lite bilder igen! :) Du ser ut att må bra på bilden, tur det. Blää bara 1½ dag kvar, sedan kommer jag behöva dig mer än någonsin! (L)

2007-09-25 @ 20:58:20
URL: http://beccaaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0