Hemlängtan

Har haft en jobbig dag, vaknade med fruktansvärd huvudvärk, allt jag ville vara att somna om..blev ju inte bättre när jag väl släpat mig upp ur sängen, julie hade full koll, fixat barnens luncher, frukost, påklädning, tar connie till skolan, och ingen ridning idag! Hade inte behövt gå upp...detta bidrog till att jag åt frulle och gick och la mig igen i två timmar..sov oroligt, sian hade sagt att hon eventuellt skulle komma förbi om hon skulle iväg någonstanns, ville inte missa de..

Gjorde inte alls mycket på förmiddagen, skrev brev, gick på en underbar runda med hundarna i dalen, toppenväder idag! Hundarna skötte sig hyfsat, hade tur, såg aldrig till korna förs på tillbaka vägen, då var dom precis där jag brukar gå! Tajming! Callum och hans fyra kompisar kom hem och förde ett jäkla liv, sprang runt och lekte krig, dom var inne i mitt rum unde rmin säng o grejer..de gillar jag inte, har ju datorn därinne, och epmgar som ligger framme..:Sfår gömma de och säga till han imorrn..

Becky ringde och frågade om jag kunde hämta tom och en annan kille hon brukar hämta på fredar, peter..vill ju ställa upp så sa visst, tom har energi så de svämmar över, skriker och får dom andra att busa! Kan vara jobbigt! Toby började bråka med mig på skolgården, han ville ha hem en kompis, så gick tillslut med på de för att han skulle sluta gråta..Jag, connie och tom (peter var sjuk som tur var, hans mamma hämtade honom) gick hem, det tog över en halvtimme! Jag brukar gå på fem min när jag är själv! suck...lagade mat, på egen hand, stackars barn, hade missat julie så visste inte riktgit vad jag skulle göra, men det blev gott! PRECIS när maten var klar sa callum att hans kompisar sagt åt sina mammor att dom skulle äta här..tack! bara att börja om igen, fixade pasta och dom åt allt fkatiskt! en tog till och med undan tallriken, kors i taket, visasa är uppfostrade rätt! ;)

Klockan sju höll jag på att somna i soffan, hade lagat mat och städat i två timmar, föör mycket! Imorrn blir de ridlektion med julie på fältet, phu! Barnen slutar tidigt (suck) men ska som tur är till sion pappa hela helgen..hoppas han hämtar dem tidigt, julie jobbar kväll s de blir en josefina kväll:D

FÖresten måste bara berömma Wes igår, han var sååå duktig! Dressyrhäst sa Julie, toppenhäst sa jag, han föröskte inte ens mosamig mot väggen! Hoppas han är lika bra imorrn, kan behövas på lektonen..

Mycket blandade känslor nu, mycket glädje, mycket oro, mycket hemlängtan..Ibland blir man bara så trött på att bara gå omkring här, så avundsjuk på alla därhemma som vet vart dom har sina liv.. Jag längtar hem! Är på sånt humör nu, ska gå o sova istället! Nattiiii<3

Kommentarer
Postat av: Becca

Men du ska stanna där du är.. för snart kommer jag och hälsar på. Sedan ska vi träffa varandra regelbundet i 4 månader framöver :) <3

2007-10-05 @ 00:00:23
Postat av: Sofie

Gumman förstår att det är jobbigt o vara borta.. Men tiden går fort =) Jag saknar dig massor o vill ha hem dig, men vi ses till JUL gumman :) <3

2007-10-05 @ 15:47:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0