Charmouth

Okej, ska väl försöka skriva ihop något kort om helgen i Charmouth då. Det var ju ett tag sen, men har inte kunnat publicera något sen dess;) Har inte mycket minne kvar av helgen, dagarna går för fort! ;) Men i fredags åkte jag, mormor Wendy, Tom(Becky och Ross son), Connie och Toby till Charmouth. Efter mycket om och men ( dvs, nära en krock och alldeles för mycket trafik) kom vi fram. Gjorde inte mycket förs alla hade kommit.  Det vart fullt hus! Det var Wendy och Chris (Alltså mormor +make, dom som bor där). Julie, pojkvännen Nick(Wicky), hans son Jack (15?), Connie,Callum, Toby och Jag. Sen kom också Becky, Julies syster, Ross (maken), och deras två barn Tom och Spencer. Wendys kompis Kim kom över, hon är jätterolig=) Fullt hus alltså;)


Tillbaka till kvällen. Drack lite "bubblish", cocktailpartyt uteblev till hälften, om man inte räknar vin och skumpa till "coctailparty" åt gott, och hade väldigt trevligt. Sjöng karaoke i sommarhuset. Wendy försökte spela på saxofonen till, hon var nååågot lullig, så det gick inte så bra!;) Speciellt roligt var när hon missade tonerna flera gånger i rad och utbrast: Oh shit! Haha Roligare där. Julie sa till Wendy att sluta, hon skulle väcka barnen. Två sekunder senare kommer Connie ut: Shut up! Tio minuter senare kommer ALLA barn ut, påklädda och connie säger " We decided to join the party" Haha klockan var tre timmar efter läggdags. ;)


Lördag: Sovmorgon, haha trodde jag ja. Ingen isolering i golvet och 6 barn på övervåningen, det var bara att glömma. Men gick upp runt tio. Ner till stranden så småningom,det var meningen att vi skulle paddla kanot i havet och sedan ha en stor brasa och grilla på stranden. Alla vågade sig utom jag ( Tänker inte skaffa mig en förkylning frivilligt!) Men grillningen fick vi ge upp där, det var för kallt för barnen efter badet. Grillade vid huset istället!  På kvällen var det rugby final, England mot sydafrika, tror jag, minnet sviker. Var på en pub och kollade, min första match jag såg och det var finalen, rätt bra;) Haha hade mycket trevligtJ


Söndagen förflöt lugnt, jag, Ross, Tom, Toby och Jack ( efter en stund kom fleada, hon ville visst inte vara kvar haha, tur att ross hade ett koppel) gick ner till stranden, trevlig promenix, dom andra kom ner med bil. Ross, Jack, Toby och tom gav sig ut igen i kanoten, lite varm choklad ( för mig, dom andra käkade glass!) var det dags att åka hem. Toppen helg, älskar charmouth, men skönt att komma hem;)


Det var hyfsat kort för att handla om tre dagar eller hur??;) är MYCKET stolt över mig själv!;)

 Fin utsikt från tomten:)
Sjösättning av båtarna
Ross, Toby, Jack och Tom
 Toby, nåågot kall efter paddlandet
 Ross grillar, connie och callum i bakgrunden
 Jag och Callum på stranden! Jag måste klippa mig snart, det börjar bli för långt!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Gud vilken mysig helg! Vill också vara med ^^, Fina bilder också hörredu. Bra Jossan, du ska faktiskt få beröm för en alldeles lagom lång blogg ;-D

2007-10-24 @ 18:34:30
URL: http://cotumee.blogg.se
Postat av: Fie

Aaah va mysigt du verkar ha haft de =) Skönt! Hihi ja nu har du varit riktigt duktig, nu förtjänar du någon belöning :P hihi! Miss you

2007-10-24 @ 20:45:59
URL: http://hberg.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0