Weekend in London;)

Omg! Det är allt jag har att säga om London. Haha. Detta kommer bli ett långt inlägg, ska verkligen försöka fatta mig kort, men jag har SÅ mycket tankar som vill ut nu..ska föröska spara lite till imorrn;)

I fredag efter många timmars resande, kom jag fram till Hanna två timmar senare än det var tänkt (innnefattar buss till ändåhållplats istället för att gå av efter halva vägen som det var tänkt, 14 stationer för mycket i tunnelbanan och mycket panik) . Äntligen framme! Hanna var den toppentjej jag hade förväntat mig, något kortare bara;) Haha. Tillslut lyckades vi ta oss iväg till Richmond, men av våran toppenutekväll med bara dans, blev det bara några drinkar på den enda puben som släppte in oss. Insläppen stänger 12...Vi hade dock en trevlig kväll ändå med mycket skratt och new zealändare (?) haha herregud. Killen nöp hanna i armen stenhårt, skymtades ett blåmärke? Har också haft en jäkla massa diskussioner om vad vi tänkte med vad vi åkte och varför vi fortfarande är kvar här..dock verkar min familj normal jämfört med hannas eerfarenheter:/ (Pappan satt och åt ur smörpaketet med SKED!;S

Lördag: Skön sömn, något sena, massa struk med bussar, avstängda tunnelbanor och fel vägbeskrivningar men tillslut var vi i svenska kyrkan, mötte Bus och Nockis, kollade julmarknaden, köpte blåbärsoppa<3 och marabou(över 30 spänn för en 100g)..mums. Sa hejsvejs till Hanna:( Och fortsatten in till oxford street. Mina axlar var döda vid detta nu, hade bärt runt pån min stora bag med täcke och kudde o allt i..Klumpig, stort och tungt. Oxford street var ju toppen om vi hade haft mycket tid och pengar! Dock vart de en julklapp till brorsan denna eftermiddagen. Lyckades efter mera krångel med tunnelbanor och vägbeskrvningar ta oss till Carina(moster) och kvällen med henne!
 
Det var 200 pers där, carina tar en kurs som heter "play eas and fun" någonting, hon är personlig coach så det handlar mycket om psykologi egentligen, intressant! Efter mycket lyssnande på vad dom gjort i kursen fick vi lite övningar. VI i en grupp på fem pers( Jag, Becca, Carina och två andra svenskar somvi just träffat" Skulle ställa frågan till dom andra i gruppen. Lyssna noga på frågan: "Who am I for you?". Jag fick alltså fråga alla i gruppen och alla i gruppen svarade mig. Det intressantaste var att allt stämde med min egen självbild av hur jag vill vara:) klockrent träffat! jag vill ber er om läser om en tjänst. Svara på den frågan om mig, så ska jag svara på er. Det behöver inte vara snälla grejer, jag vill höra allt....

Just de, Alla som hade gäster med sig skulle presentera familjemedlemmarna, det vart mycket tårar och vacka tal, Carina fick mina ögon att tåras kan jag lova många fina ord! Som hon sa" Nu ska jag säga något vi aldrig säger i vår familj, men jag älskar dig". Min hemläxa för mig själv är nu att Verkligen berätta för alla som betyde rnågot hur mycket dom betyder för mig. För det gör dom ju!;)
Sen vart det lite danstävling, fem grupper blev det, olika danser. En grupp i taget, vi fick se en video, sen skulle vi dansa likadant andra gången. Mohahaa sååås vårt att dansa någon sort skots/irländs swing tror jag de var..mohaha! Mycket roligt. Upptäckte senare på kvällen att tåget som skulle gå från slough till windsor inte fanns alls, det blev taxi:/

Sov på golvet(alltså utan madrass) hos nockis, inte sååå farlgt, sov ju men ont i ryggen hade jag;) Haha. Massa shopping på PRIMARK älskar den affären nu mera, ungefär som ge-kås i ullared, men större och snyggare kläder och sko. Han dock inte kolla skorna:( Handlade för ca femhundra:O Inte alls mycket, betalde mer i bussresor och tågresor för helgen än vad jag handlade grejer. Ändå lyckades jag få ihop julklappar till mamma,ove och kacka, pluus 6 nya tröjor till moi:)

Snart dags för hemresa buhuuu:( Hade en massa energi jag ville göra av i veckan , kände att jag nu ska ta och förändra mitt liv här. Det räckte med att jag kom tillbaka hit så var det borta...Mer om det imorgon, för nu har ni läskramp;) Bilder kommer senare idag;)
<3

Kommentarer
Postat av: Fie

Va kul o komma iväg på lite äventyr sådär :) Det låter verkligen superkul.. Själv sitter jag ju bara hemma och försöker pressa mig själv att sitta och plugga.. ;/ Just ja jag ska svara på den där frågan.. " You are fun,you care alot for others, you are beautiful and you are the best friend a girl could have" :) Älskar dig gumman min! Miss you so much!

2007-11-26 @ 14:25:33
URL: http://sofiehellberg.blogg.se
Postat av: Emelie

Låter som du hade en toppen helg inne i London hörredu ^^, Det glädjer mig. Synd bara att det blev en massa krångel med bussar etc. Nu får du faktiskt ta och pallra dig till msn! Vill ju prata med dig =)

2007-11-26 @ 16:24:13
URL: http://cotumee.blogg.se
Postat av: Becca

Tack för helgen gumman, den var guld värd (L) Byta lite bilder någon dag? LOVE YOU

2007-11-27 @ 22:45:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0