Liseberg

Så igår var det dags för den årliga resan till Liseberg! I mitt fall var det andra gången, andra var det premiär för och vissa var sådana som har hängt med i flera år! Kvart över fyra ringde klockan, 06.00 avgick bussen...lite småseg bussresa med film o grejer, kort frukoststopp och sen var vi framme:)
Började med Balder, jag kom inte ihåg att det var så högt, så brant och gick så fort! Haha pirr i magen;) Sen vart de kanonen, hur kul som helst:D Sen vart de, hum är inte säker men tror de va radiobilarna med tysken som utlovat...hum överlevde med nöd o neppe;) haha frontal krock med Nockis säger ja bara!:(:P Sedan var jag nog tvungen att lugna mig lite tror jag:p Vi käkade väl nån korv eller så så småningom, åkkte flumride med eme, tysken och macke, inte såå blöta blev vi, med undantag av eme såklart;) haha mina byxor visade sig avra et bra val, torkade fort! :D Tills killnad från emes jeans;)

Tror vi åkte kållerado där någonstanns med, men minnet är lite vagt...P Tog oss upp och åkte uppswinget senare, huh! Jäklar vad nervös jag var, o hade ju all anledning att vara de! Har aldrig varit så rädd i en karusell som då! Huh! Tysken tyckte jag var lite(!) feg som blundade hela tiden! Hallååå jag avr ju döskraj;) kollade fram till tredje pendlingen, då hängde vi nästan i 90 grader o jag såg rakt ner i marken, de räckte! Att veta att de var 7 pendlingar kvar var hemskt! KOllade en gång när vi var högst uppe med, såg bara molnen då! Haha...men är såå stolt över mig själv att ha gjort de! Åkte uppskjutet med, pirrade knappt i magen, mådde bara illa av gunget..:S De va nog med jobbiga karuseller för mig nu:p Just de, lisebergsbanan tog vi efter kanonen eller radiobilarna med! Den var inte heller läskig, den gjorde mig också illamående på grund av att de skakade o krängde så mycket..vill kunna åka snurrisar ju! Måste bli av med illamåendet på något sätt!

Vann inget lejon som jag ville, däremot lyckades tobbe fixa ett åt sassa och ett åt Becca, jhag är inte ett dugg avundsjuk! Inte alls..;)

Men jag vann faktiskt en anka på första försöket, en sådan jag fick av emes brorsa förra året...Gav den till Eme, de va hennes tur att få något nu! Jag fick en rosa mysig kissekatt av Macke som ska heta Liseberg bestämdes det, och en illgrön voffsing av tysken som ska få heta något med, så fort jag kommer på något matchande;) Så jag blev inte helt utan gosedjur iaf...Dock har katten blivit halv halshuggen av kroon, han tyckte katten skulle bada i Kålleradofloden, det tyckte INTE jag;) Haha...de vart lite segt på kvällen, men vi åkte Kållerado flera ggr i rad, jag,eme,tysken,macke och kroon vart stammisar;) Haha fick med lovisa en gång med, men hon frös för mycket för mera åkning...förstår henne, jag förs med senare! Kilalrnma gav sig sjutton på att jag skulle bli blötast, och nog var dom nära, men hade snott en regnponcho till dom sista gångerna, så klarade mig rätt bra;) Hahaha

Sista åket blev flumride, vi var ju redan blöta liksom;) Med macke i täten, följt utav mig, kroon och tysken, blev detta nog en av de blötaste turerna under dagen...Redan på första minibacken kom de in lite vatten, sista branten ska vi inte tala mycket om..macke gjorde tvärtemot vad eme brukar göra, istället för att luta sig frammåt, lutade han sig amssa bakåt, vilket gjorde att han fick allt vatten på sig och jag inget, iaf på överkroppen! Haha:D Men från knäna och neråt rann det vatten, och pölarna i mina skor ska vi inte prata om..de blev o gå på strumpr hem från bussen på natten;) Tihi

Ville sova på bussen sen, det gick sååå bra, not! Macke och tysken var i farten igen(!) och skulle mobba stackars mig:( Dom hade gett sig sjutton på att jag inte skulle få sova och det lyckades ända till jönköping..macke somnade före mig til o med, haha;) Tysken var vaken hela vägen kraken...:P jag sov nån timme, men de var himla obekvämt alltså....skönare säng att komma hem till får man leta efter alltså! Egen säng = alltid bäst!


Vill tacka alla för underbar resa, såå skönt att få göra detta med er nu, känns som något jag komemr kunna minnas och le till när jag är borta sen! Toppen minne! Verkligen<3

Kommentarer
Postat av: Emelie

Tack för en helt underbar dag! Det är som du säger ett minne att se tillbaka på, kändes bra att vi gjorde något skojigt tillsammans såhär i slutet av sommaren. Hoppas att du får det lika bra med familjen i Gbg ;) <3

2007-07-30 @ 22:43:51
URL: http://cotumee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0