Kuligt!

Har upptäckt att hela 27 personer läser min blogg, roligt roligt =) Kommentera mera, så jag vet vilka ni är =)

Haha har glömt att skriva upp en grej som jag läste förra veckan..läser en bok av liza marklund som handlar typ om jämställdhet o så...den är lite smårolig ibland, bland annat så tar dom upp en teori om att alla seriefigurer fi barnberättelser är killar, alla huvudroller alltså, tjejfigurerna är bara biroller. Här tar de upp till exempel alla figurer i bamse, och så skriver dom med undantag för Nallemaja som blir stark av dunderhonug..här påstår dom också att lilla söta brumma är utvecklingstörd...? haha skrattade lite där..

Sedan tog de upp smurfarna som bästa exempel...en enda tjej finns i smurfvärlden, och medan alla andra smurfar har egenskaper så som smartsmurf, snickaresmurf osv, så är tjejens egenskap att vara just tjej! Hon finns där bara för att killsmurfarna ska ha någon att tråna efter ( Om nu inte killsmurfarna är homosexuella, vilket tydligen har diskuterats...haha jag skrattade så jag grät åt detta, helt sjuka teorier..homosexuella smurfar och utvecklingstörda brumma, stackars figurer och bli utsatta så;)

Nu ska jag ut o fota alla djuren eller aa hästar o kor iaf;)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jaa, du det verkar finns rätt sjuka ämnen att diskutera här i världen. Kan väl bara hålla med dig om att det allt är lite taskigt att attackera oskylda seriefigurer sådär bara. Men som man säger ett gott skratt förlänger livet! <3

2007-08-06 @ 13:13:52
URL: http://cotumee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0