Äntligen hemma!

Obs! Mycket lång blogg;) I sann Josefina anda..::P


Hemma igen, har vart hemma i två timmar nu..såå skönt, borta bra, hemma bäst;) Men det har faktiskt vart en bra semester, inga större problem o så..hann med väldigt mycket dessa dagarna...=)

Första kvällen vart de inkvartering på vandrarhemmet ( inte världens fräschaste men man får göra de bästa av situationen), en sväng på stan, kom ändå bort till avenyn där vi käkade på restaurang och så...mycket trevligt..vi hade vissa funderingar kring området vi hamnat i, kändes lite som motsvarigheten till hageby här eller så..haha på en gata som gick till vandrarhemmet ( ca två kvarter) fans de inte mindre än fyra skumma sexbutiker och oberäkneligt många thairestauranger..haha!

Vi gjorde liseberg på onsdagen, inget lejon för mig denna gången heller, däremot dyngsura gympaskor! Haha det var roligt men kan inte rekomendera att sitta fem stycken i en stock i flumride..oj oj, det var inte stänken vi var blöta av, utan svallvågorna som kom efter och dränkte hela mig och mina gympaskor! Frös resten av dagen, men de va de värt..mohaha;) Inget uppswing denna gången, ingen ville åka med mig, kacka kallade karusellen för ett fruktansvärt monster...hum, lite skraj kanske;) Kacka hade turdag, hon vann en sån där superstor kexchoklad! Sedan tjatade hon hela dagen om att hon skulle vinna en sån där champagneflaska med mars,twix,bounty o sånt i..tror ni hon vinner? Självklart..hon tog en lottorad på kvällen sen..imorrn ser vi resultatet;) haha!


Vi var precis helt slut efter lisebergsdagen,. alla typ stupade i säng, vi gjorde varma mackor, orkade inte gå ut o käka..:P Torsdag- Klockan ringde 6! Vem har sagt att de var semester? bara att släpa sig upp, göra sig iordning, käka frulle, städa rummet, och åka till färjan som skulle ta oss över till landet med dom konstiga men sganksa uppenbara orden, danmark! Halvsov hela vägen på båten i en soffa på cafeet...totalt oskönt att sitta där hängades med huvudet, hade behövt en kudde;)

Vi gick en sväng i fredrikshavn, käkade massa god mat, och åkte sedan upp till skagen för att promenera hela vägen över stranden till danmarks nordligaste spets, var riktigt häftigt faktiskt! Tror de e nordsjön och kattegatt som möts där, har jag fel?:P mysigt var de iaf, och vi fick sol! nån timmes sol räddade dagen, har undrat om den över huvudtaget kommer tillbaka:P Var skapligt slut i fossingarna sen;)

Strosade lite till i fredrikshavn, käkade en jättegod pizza ( ingen mer snabbmat på län ge när jag kommer hem) och sen vart de ett kort stopp på typ motsvarigheten till vårt coop innan jag fick köra ombord oss på färjan..pappa hade druckit;) läskigt att köra på färjan, höll på att döda pappa där ett tag, han påstod att musiken störde mig och att jag inte koncentrerade mig när den var på..han kommer nog aldrig fatta att det är tvärtom..suck! Hahah stannade perfekt bakom bilen framför, dom skrattade åt mig när jag stannade, och gjorde tummen upp..hum undrar varför?:S ;)

Åkte världens speedbåt tilbaka, oj vilka svallvågor de var efter oss...man såg "spåren"! efter båten hur kångt som helst, dom tog aldrig slut! Har aldrig vart med om liknande..;) Vi fördrev mtiden med att spela skip-bo..efter att ha förlorat första omgången mot två nybörjare ( de måste vart nybörjartur) och dött av uttråkning en halv andra gång, gav jag upp..:P somnade sedan på de nya vndrarhemmet så fort jag lagt huvudet på kudden...sov väldigt gott måste jag säga, vet att jag drömde mycket imorse som gjorde mig helt slut i huvudet nör jag vaknade, men har glömt bort de nu;)

Gick på shoppingstråket i stade ändå tills 2 från halv tio, sen avr alla supertrötta, så vi åkte hem..efter ett ickeefterlängtat besök på donken i jönköping, och ett icke stopp på det efterlängtade gränna( dom stannade inte på vägen ner heller, dumma männsikor, är de så himla svårt o köra in på en macka o låta mig köpa en polkagris?) så var vi snart hemma igen...

Oj långt bloggande som sagt, men det är ju några dagar som gått sen senaste..Ni ska få lite bilder här med...Men först vill jag tacka för er duktiga fyra som kommenterat lite, blev så himla glad av o komma hem och läsa dom =) Fortsätt så! Och ni andra! skärpning;) har runt 20 pers som läser, och fyr akommenterar...de e under 25 %... hihi

Jahaa idag skulle jag ha författat ett litet brev, har fått svart på vitt en gång för alla nu..men allt har runnit av mig tack vare dom trevliga kommentarerna, så kanske ger det hela en chans till...eller nåt får se...Ska iväg till jennifer o träffa massa folk snart, och spela nintendo wii :D Åhh har saknat er mina vänner! Imorrn får vi se vad som händer och sker, det bero på sandra och engla;) Ska vara fyllechaffis iaf;)  ett par turer till svärtinge med pappa och kacka, med polers, mycket trevligt ochh fint norgebesök med:D

Här kommer bilderna, ska göra en film så smånigom, med alla galna bilder jag tagit! Pappa blev arg på mig flera gånger för att mian bilder var onödiga..:( ska köpa en egen digitalkamera nästa vecka! =) Nej nu ska jag sluta skriva, herregud ni får väl skaffa glasögon efter detta, ögonen är väl slut av ansträning;) Nej sluta nu!<3

Stranden i Danmark
På väg hem från Liseberg..
 Man blir trött av att gå omkring hela dagen;)


image30

Lika busig som alltid, här i Parisehjulet;)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Klart man måste kommentera lite om vad du skriver. Tror att jag faktiskt varit så duktig att jag lyckats kommentera rätt mycket senaste tiden. Kul att höra att du hade det bra på semestern! Men skönt att du är hemma igen <3

2007-08-05 @ 14:26:40
URL: http://cotumee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0