Ännu en tanke från en kassörska...

Att komma till jobbet idag var kanon, fick nämligen den glada överaskningen att jag skulle vara i förbutiken! =)

Hände en del och ingenting idag, men blev lite berörd av en händelse på kvällen.

Två poliser kommer in, trodde de skulle handla, men icke. Förstod direkt att det nog handlade om snatteri eller stöld. En stund senare kommer en man. Han ser orolig ut. Chockad rent utav. Jag undrar direkt hur han mår egentligen...

Orden:
- Min son vart tagen för snatteri här idag. Tydligen är han i något rum någonstann. Vet du var han är?

Det förklarar allt. Och jag känner sånt medlidande för mannen. För han såg verkligen ut som vilken trevlig, vanlig, svenssonpappa som helst. Verkligen. Och hur reagerar man när man får samtalet " Din son har snattat, vi vill att du kommer hit. " Alltså. Det är hemskt. Ungen är stor nog att svara för sig själv anser jag, över femton var han vet jag. Vad gör man som förälder?

Jag tycker verkligen synd om pappan ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0