Mräkliga händelser och en fullplanerad dag:)

Jag sa ju att jag skulle  återkomma med lite märkliga händelser, eller kanske är det bara fråga om kulturkrock i vissa fall? VIlket det än är, kommer jag fram till att det inte alls var lika roligt att berätta det här hemma, man måste liksom se bilden framför sig för att kunna skratta åt det. DOck kan jag berätta att vanligt kaffe inte fanns att få på restaurangerna, endast espresso fanns till min pappas stora missnöje som tog allt i en slurk...

En annan märklig sak är att det inte finns NÅGOT toapapper på offentliga toaletter, trots att man i vissa fall måste betala för att få använda dom. Kacka fick välja på att köpa en hel bal toapapper eller servetter...nå vi kan ju konstatera att Sverige är ett rikt land som "bjuder" på toapappret...

En annan historia handlar om hur min stackars pappa blev total ignorerad av en mycket snobbig kypare, men det måste nog ha upplevt för att vara roligt, så stannar där.

Annars var jag ute o for igår, åkte till farmor och åt frulle, sen åkte jag till sandra och red min lille pärla, sen hem till mamma ( eller aa till lokalen där hon jobbar) för att få massage, hem, slänga in maskiner i tvättstugan, hem och duscha, ner i tvättis, ut med sweetie ( till höger) och alfa, in i tvättis, hem och äta, ner i tvättis, och slutligen då på...

Bio! :) Jag, Sandra, Gustav och Rikard kilade in precis lagom vid halv tio för att se Arn- Riket vid vägens slut. Trots att jag inte sett ettan, hängde jag med rätt bra, gillade filmen, får se om jag ska se ettan... Efteråt vart det en kort sväng till leons, sandra och gustav var visst hungriga :P

Idag blir det en sväng till staden för att hitta något till fredag :) OM dom inte ringer från jobbet vill säga, är uppskriven en hel del framöver..

Ha en bra dag!

Puss!

 / Josefina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0