Breitling Jet Team

Åkte ner till mamsen i lördags eftermiddag, efter en blöt tur på Pärlan. När jag väl var nere, fick jag reda på att det planerades att åka på flyguppvisning på söndagen. En tur till Linkan helt enkelt. Sjukt mycket folk var det, köerna var enorma, och läste just att ca 70 000 människor var där. Sinnes!

Men wow. Fick se Vampen, som har en liten speciell plats i mitt hjärta, eftersom jag fått sitta i den enda ensitsiga i Sverige. Coolt och sött flyg, även om det jag suttit i är mycket finare än det som var på uppvisningen!

Sen var de lite Viggen, Jasen, Sk60 och Helikoptrar. Tummelisa hann vi se, och wow. Herkules. Sjukt coolt plan, som lyften smidigt och till synes utan fart! Hade en som landade över huvudet på oss precis, åh så fräckt! Ska försöka lägga in filmen någon dag, dock var det mobilen, så kvalitén lär inte vara den bästa!

Höjdpunkten var ju såklart Breitling, flyplanen som i formation gör en uppvisning som får hjärtat att dunka snabbare och stundvis får mig att kippa efter andan. Dom flyger så nära, så sjukt nära! 5 o 1/2 meter mellan vingarna är säkerhetsavståndet, förstår ni hur det kan gå i den farten dom håller! Massa rökkonster och aa shit alltså. Det är allt jag kan säga. Har man aldrig sett en flyguppvisning BÖR man åka på nästa! Det är såå ett måste!





Kommentarer
Postat av: Brooor

Herkules har jag åkt ;)

2010-06-21 @ 12:18:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0