Snart är det jul..

Snart är det jul, tänkte jag för en månad sen. Oj, idag är det verkligen julafton, tänkte jag i förrgår. Och pang bom. Nu är julen över tänkte jag idag på jobbet, trots att det köptes sista minuten julklappar till julklappsbyten även idag. Wow. Och nu ser vi fram emot nyår. Hur fort går inte tiden?

För två år sedan var jag hemma en kortis över nyår, från en minnesvärd tid i england. För ett år sen, var jag på ett händelserikt nyårsparty på vikbolandet och många nya vänner gjordes.

Nåväl. Inte gå händelserna i förväg. Julen var underbar. Efter stängning på jobbet den 23, gjorde jag ett stopp hos pappa, innan jag o Jimmy åkte " åt vika", som morfar skulle säga. Var chockad och underbart lycklig över all snö där! Bilder kommer imorrn, kanske. Julafton spenderades precis perfekt, enda minuset var att inte alla "barna" var där, utan enbart melcher, kusin lukas, kusin vera(guddotter), och vilma, var enda barnen. Men men. Det åts gröt, det sågs på kalle, det åts mormors julmat, och jag fick äran att klä jultomten (mamma), till en mycket fin glittrig sådan:)

Juldag hos pappa med mer julmat, åts mer godis, sågs film, och delades ut julklappar. Kvällen bar av till palace, trodde jag, men efter att kön rört sig tre meter på en halvtimme, blev jag nerröstad och otten kom vi in på en halvtimme senare. Lovade ju efter förra veckan att inte sätta min fot där igen, och nu lovar jag igen. Gammal tänker jag inte känna mig förrs jag är det!!

Ett trevligt återseende av en gammal klasskompis;) en mycket god pizza, en lagom jobbdag, och en jennifer kväll har nu passerat, och nu återstår underbar efterlängtad sömn.

IMORRN TÄNKTE JAG HITTA EN SOFFA??? =)

Beklagar lång inlägg hörrni. Ska försöka bättra mig(A)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0