Blogg från en kassörska

Hörreni kära vänner. Funderar på at starta en blogg enbart om jobbet som kassörska..haha. Bus kan säkert hjälpa mig, så även emlan. Där kan vi berätta alla saker vi måste få ur oss om våra trevliga,otrevliga, galna, korkar, coola,idiotiska, mysiga, gulliga och otroligt irriterande kunder! Vad tror ni? :)

Idag var det lönedag för i princip alla i vårat avlånga land. Vilket innebär människor i vår affär. Många människor. Människor till förbannelse emellanåt faktiskt. Ska inte klaga, utan kunder finns det inget jobb till mig. Men alltid skönt att känna att 15 kassor räcker till, att man inte skulle behöva fem till!

Idag var jag med om tre händelser som jag minns lite speciellt sådär.

Första: En kvinna och hennes förmodade särbo kommer fram och ska ha allt på tre kvitton, ett var och ett till en, hum kvinna tror jag att jag kan säga. Hon hade en cpskada, ni vet ju hur dom ser ut. Hon var så söt! Dom har ju ett speciellt utseende, men den här tjejen/kvinnan såg nästan skrämmande gammal ut. Känns konstigt att säga detta men har faktiskt inte sett många "äldre" med cpskada. Eller vad det nu var. Utvecklingsstörning heter de kanske?

Iallafall. Hon var så gullig, hälsade på mig, tog i hand, pussade mig på handen och sa till kvinnan som var med att jag tyckte om henne, och hon var så lycklig! Åh. Sådant berör! Även om jag har bakterieskräck och tvättade av handen sen..

Andra:  Det mest oförskämda jag sett!! På riktigt! Många kunder kommer fram och pratar i telefon. Jag har faktiskt inget emot det så länge jag kan få kontakt med dom utan att känna att jag stör. De flesta brukar säga vänta till den de pratar med när de märker att jag är redo att betalt. Inte denne man! Han sa inte ens hej, tittade inte ens på mig. Och när jag frågade artigt och försiktigt om han ville ha på beloppet, vet ni vad han gör???

HAN STOPPAR FINGRET I ÖRAT!
Wtf! Hur i helvete kan man göra så. Ursäkta mig men så gör man inte. Vart sur och hade absolut mosat alla hans varor ordenligt om det inte vore för att hans döttrar redan packat allt. Jävla idiot.

Tredje:  Jyskkillen kommer in och som vanligt får han  mig på bra humör. Gillar när stammisar kommer in och bara är trevliga, skojiga och härliga.

Plus i kanten:  Johanna kom till jobbet, har inte sett henne på alldeles för länge!<3

Ni förstår mina dagar va...Välkommen till Citygross! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0