--> Dagen före, allt gick bra!

Hej Hej.

Trodde att dagen idag skulle bli en av dom värre på jobbet. Dagen innnan midsommar, 10 timmar på jobbet. Jag var överaskad positivt. Tiden gick okej, köer hela tiden i princip, visst, men inte dom där 25tusenmeterlånga, utan dom där tre,fyrapersoner långa...OCH VÄLDIGT trevliga kunder idag, oj vad jag fått prata och skratta, lite hes är jag visst enligt carina, men vet inte de ja:p

Dock blir man ju allldeled förskräckligt trött, så efter jag slutat, handlat (huvudet strejkade, har nog glömt massor) kommit hem, fixat maten inför imorrn, och nu lagt mig på sängen. Det är DÅ och ingen annan tid på dygnet som allt brister. Pluset idag var att när jag kom hem, trött o ensam, tomhet övr att ingen var hemma, hittar en lapp, en matlåda med favoritmaten + MASSA jordgubbarbara till mig. DÅ vart jag öycklig. För en stund.

Usch. Hade en tjej på jobbet som frågade en grej idag. När jag svarat sade hon: Vad bitter du låter. Jag protesterade, men orden fastnade. Och nu har jag grubblat. Och grubblat. Och insett: Hon hade rätt! Det är nog precis så det är. Men jag vet vad mer.

Det senaste ¨året har handlat mycket om relationer med alla möjliga människor. Många farväl, nya bekantskaper förvisso, men jag har lämnat, och jag har blivit lämnad. Dom lämnar, en efter en, sakta men säkert har jag insett. Jag kan redan räkna till säkert fem personer som lämnat. jag kan förvisso räkna till fler som jag själv har lämnat, men det är personerna i england, och det var en annan typ av avsked. Det är hårt när man börjar inse att ensamheten smyger och tar över sakta sakta.
Omgiven av många blandningar av människor. men mer ensam än någonsin. Där. Nu har vi satt fingret på de. Nu kommer jag nog fortsätta att grubbla. Nog för att jag alltid varit en grubblare. Men i England, förändrades jag mot det sämre, och det är värre än någonsin, natt och dag, vaken och sovandes. Det spelar ingen roll.

Imorgon åker jag till Uvmarö. Med samma stora leende som jag så duktigt brukare kunna bjuda på. och förhoppningsvis, men tankarna på rätt håll.

HA EN TREVLIG MIDSOMMAR!

Puss & Kram
          Josefina

P.s Såg just ett mail från Julie. GUD vad jag saknar dom. Skrattade mycket mitt i allt mitt trista skrivande, återigen är det Julie som drar upp mig från botten. ni ska få se mailet, eller delar av det iaf:

Hi Josefina, how are you?! Usual chaos continues in the mackay household, lurching from one little drama to the next you know how it is. Horses are all well, very fat and not being ridden quite enough

Toby has been in quite a lot of trouble at school I have been to see his teacher about six times now, but really she just needs to tell him to get on with it! This week he has been an angel and even put away his own ironing without being asked!

Connie is still gorgeous and misses you terribly. She went to Slovenia with Granny where she rode  lippizaner and they went white water rafting, think they had a fab time. I went to france on a boat for a week with Nick, his dad, jack, Cal & tobias(Jacks cousin).
Can you imagine being stuck with all those boys for a whole week, luckily it was lovely weather and we had good fun. Flaeda continues to escape which is more worrying now next door have guinea pigs,one day she got on the trampoline and BOUNCED over the fence to try and get them!!  Ahahaha Fleada den lilla råttan (hund är det, emn kallas för råtta, Alltid lika busig)
 
Sian is pregnant agian, baby due in January. Georgia is still beautiful and has adopted jaffa as her pony. I gave her a riding hat and she refused to take it off, even wearing it at the dinner table.

Spenny still asks where you are and when you are coming home, he is very busy now and very important. Tom is lovely also. Becky has got hundreds of horses in , all shapes colours and sizes.
The new au pair is called Camilla and she is from Finland. She is very excited to be coming to our family who she thinks sound great. I didn't want to put her off, but she will find out soon enough that there's never a dull moment! Anyway I pick her up on Friday and she is here til the end of the summer holidays. We all miss you as well and I often think about you and hope you are getting on ok. You can fly to Bristol now from Sweden so if you want a holiday you know where  we are!! Take care, I will try and write again soon, Love to all your family   Juliexxx

Kommentarer
Postat av: Becca

Imorrn drar vi..!!!:)

2008-06-19 @ 23:15:29
URL: http://beccaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0