---> Mitt konto gråter blod och min garderob hurrar


Uups!

Ja. Jag har gjort det igen. Jag pratar om att jag var nere på stan med Sandra. Vi skulle bara köpa present till hennes lillebror....Ja, ni vet ju hur det går. Det är ju rea på hela stan. Sandra var på shoppinghumör. Det smittade av sig. Jag som absolut INTE skulle spendera mer pengar före lön!

Jag kom hem med: En t-shirt, ett linne, en skjorta, en tjockiströja, ett par byxor, tre par örhängen och ett diadem. PLUS ny hostmedicin! Notan: 513 kr. Bra jobbat eller hur? MItt konto gråter blod, min garderob hurrar. Jag: Hurrar fast med dåligt samvete om att jag aldrig kan lära mig att hålla mina budgetar. NÄSTA MÅNAD ska jag INTE köpa sånna här kläder. Endast en skinnjacka och nya underkläder får stå på listan. Och ska nog prova dom där skorna med......

Ja. Ni ser ju. Det går utför redan innan. Jag blir nog en såndär sorglig typ som hamnar på tv i lyxfällan. O andra sidan. Jag tar inte lån för att klara av de. Jag shoppar bar aupp alla pengar jag har. Än så länge....


Puss!

/ Josefina

Kommentarer
Postat av: Fie

jag känner igen mig! Jag o Erik åkte till IKEA igår och skulle bara köpa en kartong till mig.. Notan gick tillslut på 313 spänn! Blää! Och idag ska jag bara köpa ett par skor.. Hmm.. Det ser inte lovande ut ;P haha! Snart är det lön dock =) Hurra hurra!

2008-07-23 @ 10:58:18
URL: http://sofiehellberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0