Och så var det lördag:)

Gillar lördagar. Dom är på sätt o vis bättre än fredagar. Hela helgen har inte gått, men man har heller inte jobbat samma dag. Inte om man är någorlunda normal iaf. Vilket dom flesta inte är,. Jag är inget undantag, jobbade i stallet i flertalet timmar. hehe;) Och har strukit två timmar, lagat mat tagit ut hundarna ja, ni vet ju.

Ville stanna i sängen o gosa imorse, varmt och skönt när man går upp lite senare(07.50 istället för 07.40 :P ), då har värmen kommit igång:) Men tog på mig kläderna direkt ut i kylan med vovarna, och en halvtimme senare var Catherine här.

Alla hästarna var jätteleriga, vi var tvyugna att spola av dom en och en, och imorgon blir de likadant...dom hade hunnit fixa tre boxar innan jag ens hade plockat klart bajset i ceasars..haha varsågod för upplysningen men iaf. jag som trodde jag blvit snabb 8-) Ut och rida först efter två timmars flåsande. Skön ridtur, ceasar var duktig. Stark, händerna krampade. men duktig. Jätteskön galopp genom buskarna med hehe.

Sen tog de lite mer tid o få ut dom o så, kom hem, käkade lunch, tog ett bad, gick ut med hundarna och handlade på vägen. Gjorde tzatsiki:) Mumma! Dock så gick den från att smaka nada, till nästan oätbart stark..hehe. palsternacka och potatisklyftor med kyckling och morötter från någon stuvnning för några veckor sedan. Gott faktiskt:)  Ska hitta på någon efterätt snart har massa bär och sånt :)

Sen strök jag, kollade H P 3, slutet. Sen spelade jag med Fisen, tänker ju inte säga hur stor skillnaden var i vunna och förklorade, men vi kan ju räkna med ungefär tre gånger med vinster för henne;9 Massa prat med Emma Ytterstam ,ska se om jag kan få ändan ur vagnen och ta mig upp o hälsa på dalmasen;) kanske till hennes student om de går dessutom. Två gånger alltså. Hon räknade ut att det var fyra år sedan vi träffades, förutom fem minuter på uftävlingen i sthlm. Hehe. Dags nu. Har lovat dom senaste ,ja hur många år de nu är, att jag ska upp. Snart kommer jag;)

Emma wilkins(nick dotter) kommer troligtvis hit snart om jag fattade julies mess rätt..hehe. Är inte helt säker.hehe.

Ska börja med lite ordspråk här i bloggen tänkte jag:) Ett om dagen;) Får se om de håller lika länge som allt annat jag föröskt med. Hissa och dissa klarade jag länge på lunardagboken, men när jag försökte här, ja då gick de som de gick. Får se, fyra i veckan är målet;) hehe.

Dagens ordspråk: "Det gör mig detsamma om du är galen eller glad". Hum ja den kan ju både ni och jag fundera på;) hehe.

Ja ni. Ha en trevlig lördag kväll! Imorrn blir de tidigt upp med mera ridning. Eventuellt på Wes eftersom jag berättade för Jane att jag oftast föredrar honom. Hehe. Hon sa att hon kunde ta Ceasar..skulle var askönt för handleder och fingrar. ;)

All my love
    Josefina<3 
          xxx
             ooo
image173

Kommentarer
Postat av: Fie

Ja jag krossade dig allt förut ;P Hoppas du får en kul lördagkväll =) Jag ska mysa i soffan med Selma tills jag är så trött att jag måste sova ;P Love youu darling!!!

2008-01-26 @ 23:00:36
URL: http://sofiehellberg.blogg.se
Postat av: Becca

Du verkar få dagarna att gå vännen.. och snart är det februari.. och sen är du snart hemma i lilla Norrköping igen (eller ja, det är ju stort jämfört med Colerne) Hoppas på en pratstund snart igen! Yamatwfeae (L)

2008-01-26 @ 23:10:08
URL: http://beccaaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0