Adjektiv, kaos och framtid

Ett helt vanligt adjektiv. Glädje är också ett adjektiv. Oro, nervositet, förväntan, lycka, besvikelse, irritation, ensamhet, ledsamhet, och kärlek är också adjektiv. Alla beskriver dom dock så mycket. De beskriver mig för stunden. Tror jag bubblar över snart. Allt bara far runt inom mig i ett stort kaos. Allt är verkligen upp och ner.

Det närmar sig hemfärd med stormsteg. De första avskeden är gjorda. Det vart inte så farligt. Har nog inte insett attjag faktiskt inte kommer se Wendy och Chris igen, iaf inte på länge. Jag vill stanna kvar här i tryggheten, där allt är en enda vardag. Samtidigt som dom driver mig till absolut vansinne. Julie var på dåligt humör igår av någon anledning. Suck. Kom hem o for runt som en virvelvind, inte kunde hon få ur sig vad det var heller:S

Dock så är det ju "halfterm" nu, barnen hemma hela dagarna. Det betyder en extra massa jobb men också extra sällskap för mig. Toby måste underhållas varannan sekund, vilket är jobbigt. Städat massa idag, skulle egentligen tagit min långpromenad i det vackra solskenet, men känner inte riktigt för det längre. SKa ta några skutt på studsmattan istället.

Framtiden. Att komma tillbaka till Sverige. Att tänka på det är vad som ger mig alla dom adjektiven... Hur kommer allt att bli? Som jag förväntat mig? Bättre? Eller sämre? Vad har förändrats? Ganska mycket skulle jag tro. Jag också. Jag är inte längre den person som åkte iväg. Jag är mera säker på vem jag är. Men inte vad jag har. Jag har börjat ställa krav. Någon gång måste man se vad folk går för. Vad som är värt att lägga energi på. Mig själv. TIll exempel.

Trodde att bara jag kommer hem till Sverige så kommer allt bli bra. Jag har nog haft fel. Det är nu det verkligt svåra kommer. Att hålla ihop sitt liv med allt vad det innebär. Jobb, kompisar, familj, pojkvän, hästen ja, kedjan blir lång. Jag är så osäker på allt egentligen . Hatar att vara det. Men antar att det mest är nervositet för att något inte ska funka som gör att osäkerheten kommer. Jobbigt. kommer allt att vara som nu på alla relationfronter? Överaskningar från alla håll, folk som helt plötsligt verkligen finns där, folk som slutar höra av sig, folk som inte gör sig besväret längre och tar mig för given? Folk som verkligen ger allt...

Det finns en salig blandning. Ta er en funderare och se vart ni passar in. Alltid är man inte på topp, inte jag heller, ingen är perfekt. Men det är dom små sakerna som verkligen betyder något. En kommentar att man är saknad och omtyckt. Ett sms. Ett samtal. Ett brev (som många vart duktiga på plötsligt=) ) vad det än är. Så gör det så mycket. Allt. För det visar att jag inte är glömd och tagen för given. Att ni är dom som kommer finnas vid min sida resten av livet. Just nu har jag tre jag är säker på kommer finnas med länge. Resten visar vilja från båda sidor och livets ödescirkel .. ( oj vad djupt det blev, men ni förstår nog).

Jag funderar och vänder ut och in på allt nu. Ni kommer märka av det...

Solen skiner trots allt idag. Kanske gör den det även imorgon.

Dagen ordspråk: Idag är den morgondag du oroade för igår...

Bara för att göra inlägget ännu längre: Bilder från Charmouth:

Becky som indie,Connie som kinesisk flicka, Jag som Guldlock?;) , Wendy= Cruella de vil
  

Kim = Batwomen, Chris i bakgrunden som " The hike(?) runner", Toby som en "waiter", Vackert charmouth, Spencer blir blöt om rumpan där han sitter..
 

Och favoriten: Tom som " the only gay in the village". Hehe han gör de verkligen bra;)

image195
 



Kommentarer
Postat av: Fie

Jag saknar dig som tusan gumman! Längtar ihjäl mig tills du ska komma hem... Måste säga att ni alla va väldigt fina på bilderna ;D hihi! Kul o klä ut sig lite =) Love youuu!

2008-02-18 @ 18:38:24
URL: http://sofiehellberg.blogg.se
Postat av: Becca

Snart är du hemma och det ska bli skönt att få hem dig. Du har det jobbigare med avsked osv.. medans vi här hemma kan gå och räkna ner dagarna tills vi får hem våran solstrålse igen :) Roliga bilder måste jag säga.. kan du fixa så man kan förstora upp bilden på Wendy? Kände knappt igen Toby, han har så långt hår. Vi hörs av vännen (L) love!

2008-02-19 @ 18:18:52
URL: http://beccaaa.blogg.se
Postat av: Jennifer

Du borde klä dig som guldlock oftare. Du ser toppen ut. hihi ;) Brevet borde komma vilken dag som helst nu. Jag saknar dig! kom hem nudåååå. Det är tråkigt här.;/
Puss

2008-02-19 @ 18:55:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0