Citygross kassörska nummer 139

hehe. Det är jag. Iaf nummer 139. Herregud är nog allt jag kan säga om min dag. Har 1800000 plu nummer att lära mig. okej det är runt fyra hundra för att vara exakt. Men vet inte ens vad hälften av grejerna är, så hur ska jag då kunna veta? Hehe. Fick bara en utskällning under de två timmar jag stod i kassan. Det var ju hum, bra. Herregud vad lite tålamod har. Ett litet leende och en något gladare röst gör att kassörskan faktiskt känner att hon gör någon nytta. TÄnk på det. Om det tar tio sekunder extra. Låt det ta tio sekunder för sjuttsingen!
image238
Man tänker aldrig på hur man beter sig i köerna förs man faktiskt står därbakom. Man gör faktiskt sitt bästa. Sen finns det undantag. Javisst. men dom flesta är faktiskt inte mer än människor. Behandla dom inte som om dom vore övermänskliga...;)

Annars verkar folket jättebra än så länge. Imorrn blire jobb 12-16, ons 12-16 och torsdag, prövningen, 14-18! Wow. Hur ska det gå. Kom för allt i världen INTE dit då. Hehe. Ni får komma när jag kan åtminstone låtsas vara lite proffsig. Dom här fyra dagarna kan jag inte ens låtsas. hehe. Men jag har ett grymt leende i beredskap åt er. Haha. Det var faktiskt ganska kul. Tio pers, skitsura med stampande fötter, jag: Hej hej! Otroligt glatt med ett leende som sträckte sig mellan båda öronen. Dom flesta mjuknade faktiskt. Ha! Vad bra jag är :D



Annars hann jag med en sväng till farmor, träning, mat och sånt är också avklarat nu. Nu blire andra avenyn, o sen ringa sandra. Eller ska nog ringa henne först. hehe.

Puss på er små vänner!

Kommentarer
Postat av: Fie

Va duktig du är gumman =) Jag vet inte om jag skulle klara av o stå bakom kassan.. Jag är för feg ;P haha!

2008-04-07 @ 21:43:41
URL: http://sofiehellberg.blogg.se
Postat av: Becca

Jag säger ju att man ser annorlunda på allt när man väl har stått bakom kassan själv. Jag ska lära dig allt jag kan (iaf de PLU-koder jag kan) haha ;) Kunden har alltid rätt sägs det, men jag kan lova att det oftast är tvärtom. Ses imorrn gumman!

2008-04-07 @ 23:08:37
URL: http://beccaaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0