Solig dag med hårt arbete..Och missad sovmorgon:O

Igår var det ju dags att ta in höet, det var mycket mindre än jag trodde, vi var klara på en kvart, men det berodde nog på att vi var så många. Haha Kathryn och Jane plus respektive kom när vi var klara nästan! Julie,Nick, jag, Jake och connie fixade grejen;) Grillade hamburgare och korv, alla hade trevligt, jag kände mig lite ensam eftersom alla känner varandra, hade gärna gjort det där med mitt "sommargäng" istället, ni vet vilka ni är;9 Gick upp till Jaffa, ponnyn som aldrig tröttnade på att försöka slicka sönder mina händer, haha. Var astrött när vi kom hem rätt sent, kollade dock Hells kitchen och "holly and fearne gos dating" Väldigt roligt ibland, det sista, det första har jag inte följt...


Det har varit en helt underbar dag, solsken och värme! Hade nästan glömt bort hur det kunde kännas, haha nej vars. Men det var världens dimma ute först, man kunde inte ens se andra sidan av dalen, ni ska få se kort på den underbara naturen här så fort jag tagit dom :P. Hade fleecen på när vi gick till med Connie till skolan. Just ja, typiskt var det. Vaknade som vanligt klockan sju imorse! Vaknar alltid halv sju när dom andra går upp, men min klocka ringer sju...Gick upp kvart över, gjorde min frukost och skollunchen till barnen, det är min uppgift, och gör de varje dag, även om Julie är ledig, som idag.. Måste ju ändå ta Connie till skolan liksom så lika bra att gå upp. Dessutom brukar jag fixa deras frukost (som består av flingor och mjölk). Men imorse var Julie på hugget, alla barn hade redan fått sin frukost, och jag satte fart med frulle till mig och lunch till barnen. Kvart över 8 ska jag gå med Connie, och då säger Julie, jag går med Connie idag, vill du följa med? Såå typiskt, här hade jag haft världens chans till sovmorgon! Min första här! Aww men Julie har sagt att när hon är ledig får jag sova längre om jag vill, men det är svårt att sova när folk springer förbi utanför min glasvägg hela tiden :P I helgen ska jag förmodligen sova här helt själv på lördag, ska rida med Kathryn på lördag morgon, Julie undrade om jag ville de på söndag med, jag sa att jag ville ta chansen till att sova..Haha...


Apropå ridning, imorse var det dags igen. Femte gången sen jag kom hit, tredje gången på elefanten ( Wesley). Hoppade ju med honom i tisdags, idag var det så fint väder så vi red ut. Julie frågade vem jag ville rida, Wes eller Ceasar, kan ju säga att jag verkligen föredrar Ceasar med hans lugna maffiga galoppkliv, men sa att jag tar den som behöver det mest. På Wesley får jag verkligen kämpa, och sannerligen om min kropp behöver det. Hade ju tänkt komma hem vältränad och så, haha jag får snarare kämpa för att hålla vikten kvar, det är sååå jobbigt! Haha så minsann fick jag ta elefanten då..Och det gick toppenbra! Äntligen lyckades jag få honom att ta ner huvudet och jobba med hela kroppen, och herreguud vilken känsla, överlycklig var jag, Julie var riktigt glad hon med.


Sen kom vi hem, jag la mig att sola på trampolinen, underbart skönt! Julie åkte till tandläkaren, hon hade av en tand igår när vi åt hamburgare, såg ut som en häxa i munnen haha, stackarn hon har haft massa utgifter den här veckan, bilen(20000 minst) storhandling(1500 kanske), höet som vi fick igår, och nu tandis..inte skoj....:p Men men . Så är det ibland. När hon kom hem en timme senare kom jag precis ur duschen, vi käkade lunch(jag gjorde egen pastasås, stolt! Vispade bara ihop lite, var mycket gott men saknade vitpeppar, det har dom inte här i huset..haha. Vi städade upp i trädgården hela eftermiddagen, klippte buskar och jag skrubbade av 6 stolar, fram och baksida med en miniborste! Herregud tog minst en timme, men från att ha varit läskigt gröna, syns de nu att dom faktiskt är vita, haha. Sen har vi inte gjort mycket, ätit jättegod wok och något annat till efterrätt, vet inte vad det heter men det är gjort på havregryn, sirap och brunt socker. Något mer var de nog men minns inte vad, smör kanske:P haha

Imorrn väntar indisk restaurant på kvällen, inga barn på hela helgen, lovely!:D

Vem vet hur livet kommer sluta, vem vet hur livet kommer gå, vem vet livets alla frågor, ingen vet för det finns ingen som förstår.. Inte heller jag just nu, allt är kaos..Skönt att vara här känner jag för stunden, att ha distans till allt, även om jag saknar en och annan, är det vid tillfällen som detta man bara önskar sig själv långt bort, och det är jag ju nu minsann...Måste få ordning på kaoset i mitt inre, ängel min, det är din hjälp jag behöver just nu, oftast kan alla hjälpa, nu är det bara du..:S

Saknar familjen idag..Dom som förstår och bara accepterar, vet vad man vill ha och vad man behöver..<3 

Jag på Ceasar, ska se om jag kan få kort på Wes någon dag;)
image56


Kommentarer
Postat av: Becca

Jag kom nog och rörde om lite i röran. Kommer alltid finnas här för dig och det vet du (L) Snart kommer jag även vara närmare dig, det kommer att underlätta. Magkänsla ängeln min, trust me!

2007-09-13 @ 21:25:33
Postat av: Emelie

Skönt att vara lite ledig från barnen i helgen då. Hoppas ni får det trevligt på den indiska restaurangen!

2007-09-14 @ 11:17:44
URL: http://cotumee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0