En månad! (Fredag kväll)

En månad exakt har nu gått sen jag lämnade allt, familj, vänner, tryggheten i att veta att det alltid fanns någon där, att veta var man hörde hemma. Vägen till ett nytt sorts liv var påbörjad. Ny familj, nytt språk, ny kultur. Om någon timme är det exakt en månad, sen jag klev innanför dörren till familjen Mckay, träffade busungen Toby(minns fortfarande ögonblicket när han sa (wishfishywishes) och jag sa typ huh?!..haha will you see my fishes var de rätta;) Connie, blyg men duktig, visade mig runt och var riktigt lugn, hon är livligare nu, men min favorit faktiskt om man får säga så. Callum var likadan då som nu, ganska tyst och tillbakadragen, lite i skymundan och är fortfarande så, verkar trivas med det. Dock kan man ju verkligen skoja med honom, roligt=)

Har varit här en fjärdedel av den tid som är till jul, en sjättedel totalt. Men föredrar att räkna ner till jul, älskar verkligen julen! Bästa högtiden som infaller varje år, mys! I år blir den ännu bättre!:)


Har ju haft både medgångar och motgångar här, som alltid. Mycket hemlängtan, svårigheter med språket att försöka förstå och göra sig förstådd, nya vanor att komma in i, konstiga kulturkrockar ja allt möjligt. Numera hänger jag med i allt dom säger, även om jag inte förstår alla ord, förstår jag definitivt sammanhangen. Tänk vad fort man lär sig! Skulle troligtvis lära mig ännu fortare om jag lät bli svenskan, men nej. Det går inte... Då längtar jag hem för mycket. Haha.  Ridkunskaperna är mycket större, så även matlagningen. Visserligen kanske riset blir lite överkokt och pannkakan ser ut som omelett (callum sa de om min halvt misslyckade ugnspannkaka häromdagen) men det smakar i alla fall! Gott och kryddigtJ Är bättre än dom på smaksättning, *stolt*. Barnen gillar min mat, jag gillar när dom gillar det och ja. Haha. Idag gjorde jag en jättefin fruktsallad, tror jag saknar smultron lite, på ett sätt var det jobbet helt rätt för vad jag gillar. Men man tröttnar på allt... Tog kort iaf, innan Julie osermoniöst slevade upp allt på tallrikarna, haha typiskt henne :P


Efter mycket motgångar slog sandras ord in (egentligen inte sandras från början men eftersom sandra uttalade dom fick dom väl något magiskt över sig;) ) Gick ut på en lång promenad i regnet, kom ut ur skogen, vände tillbaka, solen kom fram, bokstavligen alltså, sen gick allt bra. Hämtade Connie, pysslade massor med henne, kollade oc, lunch, köpte godis till henne och dom andra, liten surprise som var tacksamt mottagen, och gjorde kvällsmat och fruktsalladen. Hade filmkväll med Connie och senare även Julie, trevligtJ


Men det bästa av allt var att jag efter flera timmar av starta datorn-den stänger av sig, starta igen karusellen funkade den! Inga virus fanns, upptcäkte sedan felet, inget diskutrymme kvar! Hur sjutton det kunde hända vet jag inte, men har över 10 000 filer i mina dokument sa det var väl orsaken..haha har för många filmer..har 80 gb minne, fullt! Raderade tre filmer, de vart bättre...måste gå igenom musiken med, suck..Inte lätt! Jag fixade iafJJ


Pratade med Becky en bra stund också, riktigt trevligt, kom henne mycket närmare och fick veta mer om barnen smat tips på hur jag ska bestraffa dom, omhaha nu blir de inte lätt. Specielt inte för toby, han var såå arg på mig idag, slängde kläder och allt möjligt grrr..kastade in honom i hans rum bokstavligt...han kan verkligen förstöra ens dag.!


Rida igen imorrn, lite rugby, ingen utgång, julie ska på middag..wohoo sällskap på msn någon?eller röstar vi för filmkväll? Eller båda;)  Lång blogg igen, sorry, skaaaa bättra mig!När jag kommer hem och inte längre har något att göra;) )


Miss you all!

<3


Kommentarer
Postat av: Becca

Miss you toooo (L) Snart får du öppna dina paket gumman min.. spännande va? ;) haha..

2007-09-29 @ 23:56:43
Postat av: Sofie

Skönt att det inte var något värre med datorn gumman! Jag är på väg hem till Jönköping nu =) Glad att du gillade presenten, jag visste ju inte om den skulle komma fram.. hehe! <3

2007-09-30 @ 15:55:45
Postat av: Jennifer

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN! ;>;>;>

2007-09-30 @ 17:30:57
Postat av: Emelie

Tänka sig att det redan har hunnit gå en hel månad! Tiden bara rullar på... Skönt att höra att allting går lättare därborta ;-) Även som saknaden efter dig fortfarande är stor här <3 Idag fyller du ju år vännen min! Grattis på födelsedagen!!! Love you! <3

2007-09-30 @ 21:04:42
URL: http://cotumee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0