Svenska stunder och solen skiner, vilka underbara dagar<3

Åhh vilka underbart bra dagar jag har haft! Hur ska jag få ner allt? Hemlängtan är både mindre och större vi vet vad det beror på;) Solen skiner på mig nu, känslan jag har vill jag dela med mig, om alla dagar kunde var asåhär??

Igår åkte jag och Julie runt på alla möjliga ställen. Vi gjorde stallet direkt efter vi lämnat Connie i skolan, sen direkt till IKEA! Åhh som jag har längtat! Fyllde bilen, att jag fick plats var ett jävla under rent ut sagt. Passade på att handla massa svensk mat=) Spenderade nästan 300 kr på "ikea food" avdelningen, det säger hur mycket jag längtar efter svensk mat! Julie ville betal amen sa att nu skulle jag bjuda dom på en ordentlig svensk middag, ville betala med. Skumtomtar<3 hiii=) var överlycklig, snabb vanlig matshopping resulterade i en mycket fastklämd Josefina längst bak i bilen, men en dock så överlycklig sådan:)

Kom hem, städade ur Julies garage åt henne så vi fick in alla grejer, stäade ur hela hennes bil, stackars henry fullmatad;) Passade på att dra igenom hela huset med på en gång. Snabb kopp te, sen hämta barnen, sen laga svensk maaat=) Potatis, köttbullar, brunsås och LINGONSYLT! Trodde aldrig man kunde sakna de så mycket??? inget man tänker på hemma;) Ungarna älskade det, jag älskade det och Julie älskade det!

Bonfire night var de ju med igår, Julie gjorde treacle toffe, typ som knäck men något strävare i smaken urgott! Vi gick tillsammans med massa andra ut i mörkret, kollade en enorm brasa och fyrverkerier som varade i minst 20 min! Pratade med alla möjliga, drack varm choklad hos någon granne jag inte känner och sen umgicks jag med Julie resten av kvällen. Hon hjälpte mig med alla julklappsidee=) Har abra tre filurer jag måste komma på;)

Jag och julie kom varandra såå mycket närmare igår, vi hade en så himla bra dag tillsmmans!

Imorse försov sig julie, men tack vare moi gick allt bra ändå;) Fick dock springa hela vägen till skolan i ridstövlar pust! Åkte med Becky till hennes stall, fick rida hennes nyhemtagna häst Treacle! =) lovely horse! Men behöver lite träning, hon vill bar aglaoppera på åkrarna;) KOm hem, sprang en runda i det underbara vädret, tog ett bad, hämtade barnen, städade, lagade mat, kollade film med Connie, Sian "popped up" så pratade med henne istället för att se filmen. Får bli tredje försökte imorrn haha  becca och jag tog oss bar aigenom halva,)

Mamma, melcher och jimmy kommer snart<3 Massa planering, har inte gjort  en enda grej av det jag skulle göra ikväll, hade en lååång pratstund med effi och mer trevligt sällskap på msn istället;) Haha vänta du bara effi vilka planer vi har,) <3


 I like<3
 KÖTTBULLAR
 Lingonsylt
 Min spegel jag fick av Julie=)
 Treacle Toffe:)

Kommentarer
Postat av: Fie

Va kul o höra att ni kommit varandra mycket närmare du o Julie =) Gott med lite svensk mat me ;P hihi! Jag ska faktiskt me till IKEA ;P Fast då blir det IKEA i jönköping :P hahaha! Miss you Honey!

2007-11-07 @ 12:53:27
URL: http://hberg.bloggspace.se
Postat av: Emelie

Tur att IKEA finns ;-) Roligt att Julie och barnen gillade den svenska maten! Du ligger visst i ordentligt med både träning och städning ^^, Man kanske borde anlita dig när du kommer hem igen, haha. Nu ska jag prata lite mer med dig på msn, mycket lättre så

2007-11-07 @ 13:27:24
URL: http://cotumee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0