High school musical med Boss

Ännu en helg har passerat. En helg närmare hemkomst. Hemlängtan har tagit över nu, försöker tränga bort den så gott de går, men hum. Uppenbarligen funkar det inte så bra. Det spelar ingen roll vad vi gör, typ som i bilen hem från Sian, så drömmer jag mig bort till alla gånger jag kört hemma, den där lite speciella känslan man har när pappa kör till landet ( fort, kurvigt och ändå stadigt). Sjukt! Jag vet! Kan tyvärr inte hjälpa det. Snart kommer iaf mamma, Jimmy och Melcher. Kommer inte bli riktigt som jag planerat, men skitsamma, jag får se dom, träffa dom, krama dom och känna mig älskad och trygg. Kanske kan den riktiga Josefina komma fram en sväng, hon är rätt långt bort numera. Den där riktigt spralliga tjejen är kvar i Sverige, hon kom aldrig hit. Saknar mina stunder med Kacka i köket, hon lagar mat, jag sitter på köksbänken och får henne att skratta i timmar åt massa saker som inte är något speciellt. Hums.


Iaf. Igår åkte vi till Sian ( Inte min bästakompishär-.Sian, utan "naugthySian " som hon kallas. Hon är en perfekt kopia av Julie, man kan tro att dom är systrar. Pratar likadant och allt.

Det var massor folk där, dom hade ett underbart sött lite sagohus med överbeväxt sagoträdgård. Huset var lågt i tak, köket slutade precis ovanför köksskåen, som satt en och en halv decimeter över underskåpen. Sött! Fyra hundar har dom, i fyra storlekar! 1. fleada storlek, = liten, 2 scampistrolek = lagom, 3 = lite störrescampi strolek= okej, 4 = monsterstorlek = för stort! ;) Grand danois hur de nu stavas var molly. BigCal brukar ha henne i sängen, jag förstår att flickvännen klagar, va fan hunden tar ju lika stor plats som två normalstora människor!;)


Sian var där, hundarna var där, Bigcal,kirste(flickvännen), Georgia(kirsties lillasyster), Boss (bigcals lillebror, 15 år helskön och är dömd sen han var tre år att bli gay enligt julie. Om han inte "kommer ut" innan han fyller 18 ska sian ge 10 pund till lis, som också var där, kompis till sian. Annars får hon 10 pund. Hahah bra mamma;)  Men jag förstår dom efte ratt ha sätt honom på scen, mohaha ). Sen var det bigcals kompis Sam, lång, tystlåten kille. Och så alla vi, minus callum. Han skulle spela rugby. Jag hade fullt upp med att försöka hinna med i samtalen = omöjligt. Ingen koncentration på rätt saker här inte;)


High school musical spelades av småbarn:O Jag fick en chock! Boss och en tjej var dom äldsta, 15 år, alla andra måste vart från sjätteklass! Dom var sååå duktiga, älskade hela grejen, dock var Boss garanterat bäst av killarna på att sjunga ( Han är den enda som har kommit ur målbrottet). Kan ju säga att huvudkillen själv visste hur hemsk han lät, det syntes, det var tillslut som en dålig idolaudition, sån som man verkligen skrattar åt. Annars var han jätteduktig verkligen, men vännen, kom tillbaka när du kommit ur målbrottet;)


Hemma hos sian var vi vakna till ett, massa prat, skratt, och vin ( tre glas på hela kvällen för mig, boss tyckte jag var duktig haha ). Vilket resulterade i en ganska bakfull lis imorse, trött sian och en alltid så pigg julie. Har gått på två långa promenader idag, först med julie och alla sex hundarna före frulle, sen en  till med boss, sam connie och toby. Tack för backen ner boss! Tog mig tjugo minuter neför stupet. Han var nere efter fyra.


Plus med helgen: Boss sa att jag inte har den svenska accenten vilket var lika med bra! J Musikalen var ju toppen, och sällskapet var, hum det vart bättre på slutet;)


Minus: Det är otroligt vad ensam man kan känna sig i en folkmassa...


Oj långt igen, sorry.. Har uteslutit massa roliga saker men men. Ni har nog kramp i ögonen efter att ha tagit er igenom detta ( om man kan ha kramp i ögonen???:S ;P )


<3



Kommentarer
Postat av: Becca

Jag förstår hur du känner dig vad det gäller hemlängan. Jag har påbörjat min nedräkning redan, innan jag ens har börjat jobba.

Skriv mer.. jag vill veta allt om helgen. Alla är så dåliga på att skriva och höra av sig, så för mig får du gärna skriva massa mer i bloggen.

Hoppas vi hörs på skype idag gumman. Länge sedan vi pratade och det finns en del att prata om, om man säger så. SAKNAR DIG!!!! (L)

2007-11-05 @ 14:24:37
Postat av: Emelie

Åh, vilken rolig helg du verkar ha haft gumman! Fast det gör ont i mig att läsa om din hemlängtan. Börjar själv tvivla på om jag vågar åka... Jag skulle så gärna vara där hos dig, speciellt nu när du kände dig så ensam med alla människor som var hos Boss. Du vet att jag alltid finns här för dig no matter what! Jag tänker inte låta något skit komma mellan oss igen

2007-11-05 @ 21:56:41
URL: http://cotumee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0