Har ni sett henne?

Hon är borta. Igen. Jag lyckas se skymten av henne vissa ögonblick varje dag. jag vill att hon ska vara här hela tiden. Hon. Josefina. Den glada tjejen som ofta ler och skrattar, som tycker att det mesta är rätt bra i livet. Hon har försvunnit för ett tag. Förhoppningsvis kommer hon tillbaka. Eller hon kommer att komma tillbaka, när är frågan?

Allt kommer att bli mycket bättre så fort jag är hemma igen, med allt och alla. Då kommer allt kunna börja bli normalt och på riktigt. Det är vad jag hoppas, det är vad jag intalar mig. Hoppet är det sista som lämnar dig säg de ju. Håll ut, bara 17 dagar kvar. Det har blivit som en sorts röst som ständigt pågår i huvudet på mig. Det här är en känsla som inte går att beskriva så att någon kan förstå. Hemlängtan ja visst det har väl alla. Detta är något annat också. Kanske en förväntan blandat med rädsla för att komma hem. Hur kommer allt bli? Som förr? Nej, vi har redan passerat det stadiet. Kommer det bli bättre eller sämre? Ingen vet. Det är upp till oss. Allting är alltid upp till oss själva. Julies ord " I don't worry about it too much, cause or else I would have to spend the half of my life in a piss" är så jag skulle vilja se det. Kanske är det därför mina glada sidor försvinner här. jag har någon annan som har den rollen, jag behöver inte axla det ansvaret. 

Vet ni vad det mest ironiska är=? Nu när jag är som längst nere på botten, är Toby i princip en ängel hela tiden. Han måste njuta av att se mig såhär, eller så kanske de finns lite omtanke i honom.,, 

MEN jag ska hitta henne igen. Jag ska göra allt jag kan...Promise,

Kommentarer
Postat av: Fie

Gumman alla har vi jobbiga tider då vi inte riktigt vet vart vi har oss själva.. Men du kommer tillbaka, du måste bara ta dig tid och tänka och vara nere ett tag. Sen kommer du hem och träffar alla och allt kommer att kännas bra.. Jag tycker att du har varit riktigt modig som har gett dig iväg till ett främmande land, en främmande familj. Jag är stolt över dig gumman! Du är otroligt stark, starkare än vad du själv kanske tror. Men jag vet, jag vet att du är stark.. Jag älskar dig vännen

2007-12-04 @ 11:14:01
URL: http://sofiehellberg.blogg.se
Postat av: Emelie

Man kan inte vara på tipp topp humör 24 timmar om dygnet 7 dagar i veckan vännen min. Det du har gjort - lämnat din trygghet, ditt hem, din familj och vännner, det något stort! Självklart måste man reagera, förr eller senare. Din reaktion på den här stora förändringen kanske kommer just nu, helt oväntat, som en blixt från en klarblå himmel. Jag vet att allting känns som ett helvete just nu, du känner inte igen den här personen och du undrar om någonting någonsin kommer att bli bra igen... Det är säkert ingen tröst just nu, men jag vet att det kommmer bli bra, kanske inte just nu när du vill det allra mest, men det kommer tro mig. Det gäller att härda ut, det är skit jobbigt! Helst av allt vill man bara lägga sig ner och skrika och gråta, för det gör ont och man vill så gärna att allting ska bli bra igen. Jag kommer alltid att finnas här för dig, hur jobbigt det än blir

2007-12-04 @ 14:50:59
URL: http://cotumee.blogg.se
Postat av: Becca

Jag fick allt träffa Josefina, den glada och mysiga tjejen när du var på besök i London/Windsor/Eton. Man kan inte bli glad bara för att man vill, det är något som kommer och man inte riktigt kan styra över. Inget kommer aldrig bli precis som förut eftersom vi ständigt förändras och utvecklas som människor, vilket gör att vi inte helt kan gå tillbaka till det liv man levde innan, Men allt kommer bli bra, på ett eller annat sätt.. se på mig, jag är ett levande bevis. Snart är du hemma i Norrköping gumman, och du ska se att saker och ting ordnar sig! (L) saknar dig!

2007-12-04 @ 22:15:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0