Vilda viken

På plats i Viken, här går de vilt till som vanligt..men det kommer vi till...
Kom ner hit igår, Emlan är sällskap, plockade upp melcher på vägen hem också, sötunge! Lagade lite mat, stuvade makaroner och falukorv, Eme och jag är grymmaste kockarna! Melchers kmmentar: Mammas makaroner är godare...! Tackar!:P  Där får man för at man försöker..ska nog träna lite på matlagningen till england;)

Fick ganska snart sällskap av Martin som hade vägarna förbi. roligt roligt=) Han fick hjälpa oss med galna tott som hade fastnat, tur att vi hade någon som vågade gå nära, haha! Så småningom skulle han dra sig hemmåt, och vi åkte in o gav grisarna mat..Huh, gillar dom inte, men kultingarna är rätt söta..KOm hem, och mamma och ag drog ut på en ridtur, hästarna var jääätepigga:O Men pärlan skötte sig som vanligt:D Älskade vännen! <3

Segade resten av kvällen, började kolla en film, men jag somnade nästan så vi gick o la oss..somnade fort kan jag lova, efter en pratstund med emlan..

Idag vaknade jag halv 12:O Sover aldrig sååå länge om jag inte vart ute, herregud, total chock! Åt frulle, kollade klart filmen från igår, letade hästar( utan att hitta några), fixade lite jobb åt moster (18 visitkort registrerade på en timme, har över minst 200 :O det kommer ta tiiid:/ ) red senare ( ja vi hittade hästarna ) Fick jaga dom över åkrarna, efter en något oförsiktig josefina, dom satt inte fast som dom skulle, dom tyckte nog det var skönt att springa av sig, haha, tur att inget hände!  Jag och eme red iaf en sväng, eme var jätteduktig, hon satt kvar fastän pärlan drog iväg med henne i full fart nerför (!) backen..phu lite rysare där..hästarna var nrävösa, förmodligen alla jägare som är ute o sätter fart på allt vilt och kombinationen med dimma var väl inte toppen..jasen gick jättefint iaf, trots att han var pigg!:O Berodde nog på att han fått springa av sig innan :P Lagade mat ( mycket godare idag, köttefärsås med spagetti, pratade massa med sandra om helgen, utgång på lördag verkar det som, men sandra får vi bara låna på förfest..:P
Är huuur pigg som helst nu, efter att ha varit riktigt seg hela dagen, har precis kollat en urdålig film med lina och eme, funderar på om vi ska sätta igång en till, men ska upp o rida tidigt imorrn, så får se vad eme säger..!

En evcka kvar exakt om 40 minuter, verkligheten börjar krypa ifatt...Jag vill inte lämna er!
<3

Kommentarer
Postat av: Jennifer

party, party, party. Hörs nog ikväll! hihi. Puss

2007-08-24 @ 13:32:08
URL: http://jennifer82.blogg.se
Postat av: Jokiee

Livrädd när Pärlan stack iväg med mig! Jossan, jossan, jossaaaan! Min nya kommentar :P haha* Tack för mysiga dagar i Vika ^^, Fick ju rida hela två gånger, får se när jag vågar trava igen... Kanske blir lättare nästa gång om jag ser till att hålla tyglarna rätt ;-) Party ikväll!!! <3 Don't leave me :-(

2007-08-25 @ 18:59:08
URL: http://jokiee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0